Teploty stúpajú a dosahujú svoje historické maximá, čo, samozrejme, vedie aj zhadzovaniu oblečenia a zahajovaniu plavkovej sezóny. Čo však urobiť s nepríjemnou celulitídou na stehnách a zadku, ktorá vám podkopáva náladu i sebavedomie? Čítajte ďalej a poradíme vám, ako sa jej zbaviť pomocou niekoľkých jednoduchých zásad.

V prvom rade si ujasnime, čo to tá pomarančová koža vlastne je a čo ju spôsobuje. Celulitída je v podstate hrubá kožná riasa medzi svalom a pokožkou, ktorá na ňu tlačí zospodu, v dôsledku čoho vytvárajú nahromadené tukové bunky nepekný pomarančový efekt najmä v oblasti stehien a zadku. Objavuje sa prevažne u žien, nakoľko pri jej tvorbe zohrávajú veľkú úlohu estrogény. U chlapov sa vytvára len výnimočne, ak k tomu však dôjde, tak jedine pri nadváhe alebo nejakých zdravotných ťažkostiach.

Na genetiku sa nevyhovárajte!

Ženy majú vo zvyku pripisovať celulitídu veku, čo je však veľký omyl. V dnešnej dobe ju už majú aj mladé dievčatá, keďže jej výskyt súvisí tiež s nedostatkom pohybu, hormonálnou antikoncepciou, nízkym príjmom tekutín, ale aj s genetikou. Na tú sa však vyhovárať rozhodne netreba!

 

drinking water

Obtiahnuté veci síce vyzerajú hriešne, ale vaša lymfa sa vám za to nepoďakuje!

Tu sa už dostávame k časti, ako celulitíde predchádzať, prípadne, ako ju eliminovať. Začať by sme mohli oblečením. Veľmi tesné a obtiahnuté nohavice totiž bránia správnej cirkulácii tekutín v tele, čo má za následok pomarančovú kožu na vašich stehnách. Netvrdíme, že sa máte úplne vyhýbať úzkym odevom, skúste ich len striedať s niečím voľnejším.

Životospráva je základ

Ďalším podstatným faktorom je, samozrejme, strava, ktorá by mala byť pestrá a vyvážená. Zabudnite na všetky drastické jednotvárne diéty, ktoré majú za následok akurát tak jo-jo efekt. Váš jedálniček by mal obsahovať správny pomer všetkých živín, ktorými sú bielkoviny (syry, mäso, tvaroh), sacharidy (zelenina, ovocie, sladké zemiaky) a tuky (olivový olej, orechy, semienka). Čo sa týka pitného režimu, je dôležité piť najmä pravidelne. Doporučujeme vodu a bylinkové čaje, žiadne minerálky či sladené nápoje.

Pravidelný pohyb vás dostane do formy

Pohyb je práve to, čo chýba všetkým vekovým kategóriam. Ľudia sa hýbu celkovo málo, a to sa postupne odráža nielen na pohľad, ale aj zdravotne. Na predchádzanie celulitíde sú vhodné skôr vytrvalostné pohybové aktivity, akými sú beh, rýchla chôdza, korčuľovanie alebo plávanie. Pri dodržaní všetkých spomenutých zásad je možnosť trošku si dopomôcť aj dnešnými modernými prístrojmi a technológiami. Pomocou lymfodrenáže či kavitačného ultrazvuku, v spojení so zdravým životným štýlom, to pôjde zo stehien preč jedna radosť! :)

runinng girl

Zdroj: medicalnewstoday.com | Foto: maxpixel.freegreatpicture.com

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Simona D
Som mimoriadne zvedavá s túžbou vedieť a poznať. Zabrdnem do akejkoľvek témy, ktorá zaujme moju pozornosť :)