Leto nám pomaly končí a všetky tie kúpaliskové langoše, dovolenkové pochúťky a nanuky na vás mohli zanechať pekných pár kíl navyše. Máme tu pre vás pohotovostnú diétu, ktorá nezaberie veľa času a čo je najdôležitejšie, výsledky uvidíte aj bez cvičenia. Objavte v sebe skrytú silu bojovníčky a zabojujte s nami s kilami navyše! :)

 

O čo ide?

Táto diéta je najvhodnejšia pre ľudí, ktorí majú aspoň kúsok pevnej vôle. Stravovací program je rozdelený na dve fázy a ak vydržíte, za jeden týždeň môžete zhodiť 4 až 4,5 kila. V podstate ide o krátkodobú nízkokalorickú diétu, ktorú držíte počas jedného týždňa.

Počas prvých troch dní prijímate maximálne 1 000 až 1 300 kalórií za deň. To znamená, že jete len tri nízkokalorické jedlá za deň. Preto sa tomuto chudnutiu hovorí aj vojenská diéta. Počas prvej fázy pite dostatok vody, aby ste nemali návaly hladu. Pre zaručenie lepších výsledkov môžete k strave pridať aj cvičenie, ale nie je to nutnosť.

V nasledujúcej druhej, tzv. udržiavacej fáze, ktorá trvá 4 dni, môžete jesť akékoľvek zdravé jedlá, ale nesmiete prekročiť limit 1 300 – 1 500 kalórií. Táto fáza zaručí, že zhodené kilá sa na vás opäť nenalepia.

Príklad 3-dňového jedálnička

Deň prvý (cca 1 300 kcal):

  • Raňajky: 1 celozrnný toast, 2 PL arašidového masla, šálka kávy alebo nesladeného čaju
  • Obed: 1 celozrnný toast, 100 – 125 g tuniaka (alebo hrsť mandlí), šálka kávy alebo čaju
  • Večera: 85 g mäsa, ktoré vám chutí, 200 g zelených fazuliek, 1 malé jablko, polovica banánu, kopček vanilkovej zmrzliny

Deň druhý (cca 1 100 kcal):

  • Raňajky: 1 celozrnný toast, 1 vajíčko natvrdo, polovica banánu
  • Obed: 5 slaných krekrov, 1 vajíčko natvrdo, 1 cottage syr
  • Večera: 1 väčšia mrkva, 1 ružička brokolice (nie celá hlavička), polovica banánu, 50 g mäsa, kopček vanilkovej zmrzliny

Deň tretí (cca 1 000 kcal):

  • Raňajky: 1 plátok tvrdého syru, 5 slaných krekrov, 1 jablko
  • Obed: 1 celozrnný toast, 1 vajce natvrdo
  • Večera: 1 konzerva tuniaka (alebo hrsť mandlí), polovica banánu, kopček vanilkovej zmrzliny

slané krekry

Počas diéty nezabúdajte piť veľa vody. A odporúčanie pre kávičkárky znie: kávu si neslaďte ani do nej nepridávajte mlieko alebo smotanu.

Udržiavacia fáza

Druhá fáza trvá štyri dni. Práve počas nej sa snažte jesť zdravé jedlá, ideálne sú šaláty bez majonézy, dusená zelenina a mäso. Vyhnite sa vyprážaným ťažkým jedlám, cukru a rýchlemu občerstveniu.

zdravé jedlo na tanieri

Ak sa vám tento cyklus zapáčil, môžete ho opakovať, až kým sa nedostanete na vašu ideálnu váhu. Avšak majte na pamäti, že táto diéta je určená na rýchly úbytok hmotnosti počas krátkej doby a nemala by sa držať dlhodobo!

Foto: Pixabay.com