Myslíte si, že ak pri vyprážaní palaciniek nahradíte obyčajný, bežne zatracovaný olej, drahšou ,,kokosovou” verziou, urobili ste krok vpred na ceste za svojím zdravším ja? Americká srdcová asociácia (American Heart Association) vo svojom nedávnom výskume, ktorého výsledky publikovala v magazíne Circulation, zistila, že to tak vôbec nemusí byť. Jeden z autorov, Frank Sacks, dokonca varuje: „Dajte si ho na telo, nie do tela!“  

Napriek tomu, že sa kokosový olej už nejaký čas objavuje na stránkach časopisov, ktoré sa zaoberajú zdravou výživou, s jeho zaradením medzi zdravé potraviny musíme byť opatrní. Vedci počas výskumu potvrdili, že ľuďom, ktorí konzumovali kokosový olej, stúpla hladina takzvaného „zlého“ LDL (low density lipoprotein) cholesterolu. Výsledky boli porovnateľné s hladinou tohto cholesterolu u ľudí, ktorí konzumovali palmový olej, maslo či živočíšny tuk.

Vedci, ktorí sa na tomto výskume podieľali, výsledky zdôvodňujú tým, že 82 % tukov, ktoré kokosový olej obsahuje, patrí k saturovaným tukom. Tie sa pri nevhodnom spracovaní podieľajú na zvyšovaní rizika srdcovo-cievnych ochorení, mozgových príhod či nadváhy.

Odporúčania, ktoré vyplývajú z tohto výskumu, môžeme zhrnúť jednoducho – ani s kokosovým olejom to netreba preháňať. Ak už nejaký olej v kuchyni použiť potrebujete, zdravším variantom ešte stále ostáva napríklad olivový. Nechajte si poradiť Frankom Sacksom a ten kokosový použite radšej v kúpeľni.

Zdroj: harpersbazaar.com

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Chaela
Nadšená učiteľka a večná študentka... Keď sa oteplí, hľadajte ma v Chorvátsku, kde ešte stále vyberám to správne miesto na letné sídlo, a v zime kdekoľvek, kde robia dobré laté. Ak ma však nájdete s knihou v ruke, radím nerušiť.