Celé vaše bytie sa v poslednom čase scvrklo na tri stavy- depresívna frustrácia, beznádejné zúfalstvo a bezmocný hnev. Už si vlastne ani nepamätáte, kedy ste sa naposledy od srdca zasmiali, kedy ste vstávali s dobrou náladou a kedy ste zaspávali s pocitom spokojnosti. Ako to zmeniť? Kde nepomôže dobrá vôľa, pomôže veda! Skúste tieto jednoduché kroky podporené vedeckými štúdiami!

Zo všetkých strán počúvate o zázračných účinkoch pozitívneho myslenia a nezlomnej viery vo vlastné sily. Ale kde máte, preboha, to pozitívne myslenie vziať? Ako si udržať vieru vo svoje schopnosti, keď máte pocit, že čoho sa dotknete, to sa zmení na popol? Kde zobrať ten všemocný optimizmus, keď vás nikto nechápe, všetci sú proti vám a zaručene si práve vy vždy vytiahnete tú najkratšiu slamku? Skúste robiť nasledujúce jednoduché činnosti a váš život sa zlepší. Zaručene!

1. Nácvik vďačnosti

Jednoduchý a účinný recept na šťastie. Raz alebo dvakrát do týždňa si proste sadnite a napíšte päť vecí, za ktoré ste vďačná. Podľa výskumov, študenti na Kalifornskej univerzite, ktorí toto jednoduché pravidlo praktikovali, sa stali až o 25 % šťastnejší ako pred začatím experimentu. Boli optimistický, viac zdraví, mnohí začali s cvičením alebo skončili s nejakým zlozvykom. A preukázateľné si to všimlo aj ich okolie. Čo je zaujímavé, táto metóda účinkuje u dospelých, ale je absolútne neúčinná u detí.

2. Keby sa stal zázrak…

„Predstavte si, že sa stane zázrak a všetky vaše problémy zmiznú. Ako bude vyzerať váš život?“ toto je podstata metódy, ktorá sa úspešne využíva pri liečbe z ťažkých závislostí na drogách a alkohole (predstavte si, že vaša závislosť zajtra zmizne). Vy ju tak môžete využívať pri vážnych životných krízach- predstavte si, že zmiznú všetky vaše dlhy, že si nájdete prácu snov, že sa vaša matka vylieči, že si s manželom začnete zase rozumieť….. Ale pomáha aj pri bežných denných problémoch (predstavte si, že skúšku zložíte za A, že v práci urobíte super biznis, že sa dnes v bare spoznáte s príjemným mužom… Nemusíte týmto predstavám uveriť, ide o to precítiť radosť. Jednak si vaše podvedomie nájde cieľ, ku ktorému budete odteraz smerovať, jednak naštartujete mozog na tvorbu príjemných myšlienok a plánov.

3. Zázračný spánok

Všetci vieme, že spánok je skutočne dôležitý, ale táto doba ho proste až tragicky podceňuje. Na celom svete sa spí o cca hodinu menej ako pred tridsiatimi rokmi. Najhoršie je, že ľudia si ani neuvedomujú, ako im nedostatok spánku škodí. Je nutné si uvedomiť, že výrazne ovplyvňuje hipokalamus- časť mozgu, ktorá má na starosti ukladanie pozitívnych, šťastných spomienok. V jednom experimente sa študenti trpiaci nedostatkom spánku snažili naučiť sa čo najviac slov zo zoznamu. V porovnaní s vyspatými študentmi si zapamätali prevažne slová s negatívnym významom, ako rakovina, vojna, zemetrasenie (okolo 80 %), ale pozitívne slová (prázdniny, čokoláda..) im jednoducho vypadli. Takže čím menej spíte, tým ste náchylnejšie na depresiu a negativizmus!

4. Pohyb a čerstvý vzduch

Žiadny strach. Nikto od vás nechce plniť zdĺhavé a náročné fitness plány. Jednoducho si každé ráno urobte zopár brušákov ešte v posteli. Skočte na chvíľu na steper, namiesto výťahu použite schody. Zaparkujte o 3 bloky ďalej od práce alebo vystúpte z MHD o zástavku skôr… Je mnoho nenápadných opatrení, ktoré ľahko zapracujete aj do preplneného programu. Podľa výskumov stačí 7 minút aktívneho pohybu denne a 20 minút strávených vonku, aby sa preukázateľne a dlhodobo dostavil pocit spokojnosti. Z tela sa uvoľnia endorfíny, mozog sa prekrví a duša celkovo pookreje.

5. Anti- paranoja

Ak sa cítime zle a ak sa nám nedarí, akosi automaticky hľadáme vinníka, ktorý za to môže. Šéf si na nás zasadol, kolegyňa proti vám intriguje a partner vás úmyselne vytáča… Je to prirodzené, ale veľmi škodlivé. Je hrozné žiť vo svete, ktorý je proti vám a kde vám nikto nepraje nič dobré. Skúste jednoduché opatrenie. Dajte si otázku: „Ako by to muselo byť aby on/ona v tom bol/bola absolútne nevinne?“ Takže manžel vám nekúpil fitness oblečenie, lebo vás považuje za tučnú a chce vás ponížiť. Možno ste len niekedy spomenuli, že chcete začať cvičiť a on vám len chcel dokázať, že vás počúva. Kolega vám neopravil prezentáciu, aby vás znemožnil, ale aby vám pomohol… Nie, nie je nutné si nahovárať, že je to aj pravda, stačí ak si takúto myšlienku vytvoríte. Odvrátite tým pozornosť od zbytočných a depresívnych konšpiračných teórii.

Je v podstate jedno v akej ste momentálne situácii. Šťastie a spokojnosť je výlučne vecou stavu mysle. Uvedené kroky rozhodne netreba brať ako kúzelné formulky, ktoré prostým vyrieknutím zmenia váš život na prechádzku ružovým sadom. Ale pomôžu. Skúste ich praktizovať dva týždne a výsledky zaručene pocítite aj vy! :)

Zdroj: BRONSON+MERRYMAN, Výchovný šokFoto: pixabay.com

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Katarína B
Kedysi som bola ambiciózna workoholička žijúca, len pre svoju prácu. Bola som nespútaný živel milujúci búrku a prehýrené noci. Teraz som pokojná matka a usadená "zúfalá manželka". Páči sa mi to, ale občas si na ten minulý život s nostalgiou spomeniem ...