Aj vy ste si v januári dali záväzok, že tento rok sa váš život od základu zmení a vy si začnete dávať pozor na to, čo robíte pre svoje telo? Zrazu tu máme apríl a z novoročných predsavzatí zostali len spomienky. Nie je však dôvod zúfať, zmena môže prísť kedykoľvek. Odštartujte už túto jar novinkami vo vašom každodennom jedálničku. 

V nasledujúcich riadkoch by sme vám rady predstavili zopár jednoduchých rád, vďaka ktorým sa budete cítiť lepšie, zdravšie a netvrdíme, že ani to jedno zhodené kilečko navyše nie je nemožné. V prvom rade však vždy ide o to, aby ste sa cítili spokojne a komfortne vo vašom vlastnom tele.

Jedzte viac zeleniny

Pokiaľ už zeleninu vo svojom jedálničku máte, bod pre vás. Skúste sa ale zamyslieť či sa jej nedá zjesť ešte o čosi viac. Čím je zelenina tmavšia a farebnejšia, tým je pre vás lepšia. Krásna tmavozelená brokolica či sýtočervené paradajky sú ideálnou voľbou. Netvrdíme, že sa z vás hneď musí stať vegetarián. Skúste však aspoň občas nahradiť mäso správne upravenými hríbmi alebo baklažánom. Zelenina obsahuje oveľa viac nutričných hodnôt, menej kalórií a má dokonca schopnosť vyčistiť a rozžiariť vašu pleť zvnútra.

Cvičenie ako relax

Cvičenie nemusí byť vždy len o prepotených tonách oblečenia, upachtenosti a strese. Takisto nie všetky máme čas tráviť hodiny v posilňovni. Na čo by sme si ho ale mohli nájsť, sú večerné prechádzky v prírode. Pokiaľ žijete pri vode, lese alebo aspoň parku, takáto prechádzka vám vyčistí nielen telo, ale aj myseľ. Skúsiť môžete aj rýchlu chôdzu, venujte sa jej aspoň hodinku. Medzičasom si môžete vypočuť vašu obľúbenú audio knihu či sledovať západ slnka.

Sladiť sa dá aj inak

Väčšina z nás si isto rada osladí jedlo či aspoň ranný čaj. Na tom nie je nič zlé, ide skôr o to, čím si ich sladíme. Obyčajný cukor totiž nie je najideálnejšou voľbou. Skúste trocha zaexperimentovať a sladiť napríklad datľami. Narežte ich na drobné kúsky, pomiešajte v horúcej vode, potom do nich pridajte čaj a zistíte, že cukor už vôbec nepotrebujete. Jedlá môžete dochucovať stéviou a ešte lepšie, samotným ovocím. Pomocníkom vo vašej kuchyni sa tak môžu stať hrušky, hrozno či jablká.

Nie je mlieko ako mlieko

Čoraz častejšie sa v týchto dňoch stretávame s intoleranciu laktózy či samotnou alergiou na kravské mlieko. Tento produkt vraj často môže aj za nedokonalosti našej pleti. Skúste preto aspoň na nejaký čas vysadiť normálne mlieko a dajte prednosť mliekam rastlinným. V súčasnosti sa bez najmenšieho problému dokážete dostať k nielen sójovému, ale aj ryžovému, kokosovému či mandľovému mlieku. Všetky z nich nielenže skvelo chutia, ale sú aj oveľa lepšie pre vaše telo.

 Večerné pojedanie ide aj zdravo

Vo večerných hodinách je občas naozaj ťažké odolať otvoreniu maškrty pri filme. Nie vždy to ale musia byť len nezdravé čipsy. Vyskúšať môžete aj popcorn, mandle, ovos alebo mrkvu s humusom. Pokiaľ máte chuť na sladké, zahryznite sa do jogurtu s ovocím.

Jesť aj nezdravé veci je v poriadku

Pokiaľ znamená, že zeleninový šalát nezjete bez toho, aby ste tam mali aj zopár kúskov mäsa, urobte to. Znamená to, že ste okrem mäsa zjedli predsa aj plnú misu zdravej zeleniny, a to je skvelé! Jesť zdravo neznamená týrať sa. Ide najmä o vašu vnútornú pohodu a dobrý pocit, že robíte niečo pre svoje telo. Pokiaľ občas vypadnete z tejto rutiny, nič sa nedeje. Buďte na seba hrdá, keď sa do nej vrátite. Pomôcť vám môžu aj týždeň vopred vymyslené jedálničky, ktoré vám dávajú určitý záväzok.

Zopár ďalších tipov na záver

Skúste biely chlieb a ryžu nahradiť tmavými. Sú pre vaše telo oveľa lepšie. Vaše každodenné jedlo si skúste dochutiť aj koreniami, ktoré ste doteraz nepoužívali a dajte šancu aj chia semiačkam či kukuričnej múke. Dajú sa pridať do rôznych šalátov, prípadne, z chia semiačok viete urobiť skvelý a najmä zdravý puding.

Dúfame, že sme vás inšpirovali, urobiť prvý krok je už na vás. Držíme palce.

Zdroj: Youtube, Wikipédia, Pexels