Premýšľate niekedy nad tým, čo jete a ako to pôsobí na vaše zdravie? Aj keď si na prvý pohľad myslíte, že konzumujete niečo zdravé, vášmu telu to nemusí vôbec prospievať. Úplne stačí, ak skombinujete nevhodné potraviny, ktoré vo vašom tráviacom systéme urobia poriadnu šarapatu. 

Týchto sedem kombinácií potravín patrí k bežnému jedálničku mnohých ľudí, no vedeli ste o tom, že ak ich jete, svojmu telu škodíte?

Ráno sa neraz stáva, že nemáte čas na poriadne raňajky, a tak siahnete po sendviči, ktorý je rýchlou a chutnou alternatívou. Keď si však dáte sendvič so syrom a k tomu si doprajete ešte kávičku, zabijete všetky dobré vlastnosti syra. Jednoduché sacharidy v bielom pečive zabraňujú vstrebávaniu vápnika a ak k tomu navyše pridáte kávu, účinok je nulový.

TIP: Ak milujete syrové sendviče, skúste nahradiť biele pečivo za celozrnné a instantnú kávu za zelený alebo biely čaj.

Tiež obľubujete v talianskej reštaurácii cestoviny s bolonskou omáčkou, prípadne lasagne? V tomto prípade platí to isté, ako pri zemiakoch s mäsom. Cestoviny obsahujú škrob, ktorý sa mení na jednoduché cukry pôsobením slinných žliaz, ktoré produkujú plyalín a amylázu. Keď sa jednoduché cukry spoja s proteínom z mäsa, vytvárajú nebezpečnú chemickú zmes, ktorá môže taktiež viesť k cukrovke či kardiovaskulárnym ochoreniam.

TIP: Je lepšie jesť cestoviny ako samostatné jedlo a nie ako prílohu k mäsu. Pokúste sa vyberať si cestoviny z tvrdej pšenice a kombinujte ich s bylinkovými omáčkami.

Paradajky a uhorky patria určite k obľúbenej súčasti aj vášho šalátu. Najnovšie výskumy však odhalili, že kombinácia týchto dvoch potravín môže narušiť vaše biochemické procesy v tele. To môže viesť k tomu, že telo nedokáže správne stráviť vitamíny obsiahnuté v oboch potravinách.

TIP: Doprajte si paradajky a uhorky zvlášť. Jeden deň si pripravte šalát s paradajkami a na druhý deň si urobte šalát s uhorkami.

Aj vy si ráno dáte banánový milkshake bez výčitiek svedomia, pretože si myslíte, že ide o najlepšie raňajky, aké si môžete dopriať? Táto kombinácia sa stala veľmi obľúbenou medzi mnohými ľuďmi, pretože je výživná a jednoducho sa pripravuje. Niektorí odborníci na výživu sa však domnievajú, že najmä sladké druhy ovocia by sa mali konzumovať samostatne. Zostávajú vo vnútri tela dlhšie a spomaľujú trávenie, hlavne ak sa kombinujú s inými potravinami. Pokiaľ ide o mlieko, je tiež lepšie konzumovať ho samostatne.

TIP: Banány konzumujte samostatne medzi hlavnými jedlami.

Kyslé ovocie spôsobuje, že vaše trávenie je pomalšie, predovšetkým ráno. Okrem toho, ananás obsahuje bromelaín, enzýmový komplex, ktorý môže v kombinácii s mliečnymi produktmi spôsobiť intoxikáciu.

TIP: Namiesto ananásu si pridajte do mliečnych produktov sušené marhule či slivky.

Kto by si v živote nedoprial dobré mäsko a k tomu zemiaky či hranolky? Je to obľúbená kombinácia jedál, ktorá je však pre organizmus veľmi ťažká. Škrob obsiahnutý v zemiakoch vyžaduje alkalické tráviace tekutiny, pričom proteín z mäsa vyžaduje kyslé. Keď sú spolu, jednoducho uviaznu vo vašom žalúdku a môže to viesť až k páleniu záhy, plynatosti či iným tráviacim problémom.

TIP: Ako prílohu k mäsu si dajte radšej zeleninu, ktorá neobsahuje škrob, napríklad cuketu, špargľu, brokolicu, karfiol alebo zelené fazuľky.

Keď si idete vyraziť s priateľmi von, neraz to skončí pri obľúbenej kombinácii piva a orieškov. Potraviny s vysokým obsahom soli ako solené arašidy nie sú samy osebe nezdravé, ale vedú k dehydratácii, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že vypijete viac piva, než by ste si pôvodne dali.

TIP: Keď pijete alkohol, majte na stole aj pohár s vodou, aby ste predišli dehydratácii.

Zdroj/Foto: brightside.me