Spánok je veľmi silný faktor, ovplyvňujúci celý náš život. Ste podľa vás ranné vtáča alebo si radšej pospíte čo najdlhšie, ako sa len dá a niekedy možno ešte viac? :) Ak sa radíte do druhej skupiny, mali by ste tento svoj návyk veľmi rýchlo zmeniť!

Podľa mnohých štúdií je totiž dokázané, že ľudia, ktorí vstávajú zavčas rána, majú väčšiu tendenciu prežívať v živote úspechy, celý deň sú nabití energiou, ba dokonca sa viac usmievajú.

Tu je 6 dôvodov, prečo je lepšie vstávať aspoň o 2 hodiny skôr, ako máte vo zvyku:

1. Predčíte ostatných

Ľudia s postom ranných vtáčat majú väčší nábeh na tvorivosť. Ich myseľ je pozitívnejšia, rýchlejšia, dokážu si logicky spájať súvislosti a často sa uberajú k správnym rozhodnutiam. Zatiaľ čo mozog ,,skoro-ranných” ľudí funguje na 100 %, človek, ktorý vstáva neskoro je síce fyzicky hore, ale jeho myseľ mu naďalej spí. Ľudia pracujúci na vysokých pozíciach tvrdia, že vstávajú skôr preto, aby pracovali v dobe, kedy ich konkurencia ešte stále leží v posteli. Čiže ak budete vstávať o 2 hodiny skôr, ako máte vo zvyku, budete o 120 minút popredu než ostatní, čo je v prepočte viac ako 14 hodín týždenne, 56 hodín mesačne a neuveriteľných viac ako 672 hodín ročne pred ostatnými!

pred ostatnými

2. Úspech vstáva v skorých ranných hodinách

Pokiaľ nechcete svoj úspech prespať, vstávajte spolu s ním. Rôzne výskumy dokázali, že úspešnosť sa neprejaví vtedy, keď sa budete vyvaľovať v posteli do obedňajších hodín. Mnohí úspešní ľudia vstávajú skoro, napríklad zakladateľ Twitteru Jack Dorsey vstáva už o pol šiestej a svoj deň začína behom alebo príjemnou meditáciou. Chcete ísť ruka v ruke s úspechom? Nastavte si budík o pár hodín skôr než máte vo zvyku!

úspešná žena

3. Raňajky sú základ dňa

Určite ste počuli tú slávnu vetu, že raňajky sú najdôležitejšou časťou nášho dňa. Ak ste k tejto vete skeptické, tak si skúste nastaviť svoj budíček o hodinu skôr, ako vyštartujete do práce a každý deň si doprajte chutné a výživné raňajky. Samy uvidíte, že sa to neodrazí iba na vašej energii, ktorej budete mať na rozdávanie, ale aj na vašom zdraví. Každý predsa potrebuje ráno ,,šťavu na nakopnutie”.

raňajky

4. Sebarozvoj

Keď vstanete skôr, budete mať automaticky dlhší deň a viac času pre seba. Tento čas však rozhodne netreba rozflákať povaľovaním sa v posteli a pozeraním do stropu, ale urobte niečo prospešné pre seba. Napríklad si prečítajte knihu, choďte si zacvičiť, meditujte alebo začnite pracovať na svojich snoch. Uvidíte, koľko stresu a naháňačiek z vás opadne.

meditácia

5. Naplánujte si svoj deň

Vytvorte si ráno svoj ,,to-do list”/ zoznam aktivít a povinností, ktoré by ste chceli alebo mali za daný deň zvládnuť. Že sa to dá aj večer pred spaním? Fakty tvrdia, že pred spaním váš mozog už nepracuje na 100 % a je naladený do módu spánku. Čiže, ako tvrdí dávne príslovie- RÁNO JE MÚDREJŠIE VEČERA! Plus bonus k tomu, na nič z toho, čo chcete vykonať, nezabudnete.

denníček

6. Objavujte skrytý potenciál

Veľa ľudí nemá čas na svoje aktivity, ktoré by chceli vykonávať, pretože chodia do práce, domov prichádzajú večer celí zmordovaní a unavení. Preto majú mnohí z nás v hlave myšlienky, ktoré ich nútia zamýšľať sa o tom, že vlastne nič nevedia. Skúste si teda ráno privstať a porozmýšľať o tom, čo by ste chceli vo svojom živote robiť a následne skúšajte, tvorte, robte to, čo naozaj v živote chcete. A k tomuto všetkému vám pomôžu neobyčajné 2 hodiny pred vaším zvyčajným budíkom. ;-)

Foto: flickr.com, pixabay.com