A je to tu zas. Slnko začína príjemne hriať, na trávniku zo dňa na deň rozkvitli všetky kvety, celá príroda sa prebúdza a ožíva, no vy sa cítite polomŕtve od únavy a to ste ešte ani nevyliezli z postele? Nie ste sami, syndróm jarnej únavy postihuje väčšinu populácie!

V zimnom období bola naša strava menej bohatá na vitamíny a telo začína pociťovať ich nedostatok. Okrem toho, slnečného svitu sme si veľmi neužili. S príchodom jari sa dni predlžujú a svetlo ovplyvňuje v ľudskom organizme produkciu melatonínu, hormónu, ktorý reguluje cyklus spánku a bdenia. Naše telo sa musí prispôsobiť novému rytmu, preto sa na jar cítime podráždené, nesústredené či deprimované. Dobrá správa je, že náš prerod zo zombie na aktívnu ženu môžeme urýchliť. Stačí sledovať pár jednoduchých rád.

Ľahká strava plná vitamínov

Zabudnite na pampúchy a vepřo-knedlo. Príroda sa zelenie a to sa musí odraziť aj na vašom tanieri. Strava by mala byť ľahká, aby telo príliš nezaťažovala a zároveň bohatá na vlákniny a vitamíny. Siahnite skôr po sezónnej zelenine. Vo vašom jedálničku by nemal chýbať ovos, čerstvý špenát, orechy, strukoviny či biely jogurt. Obmedzte kofeín a teín, ale nenasadzujte si hneď drastické detoxikačné diéty. Dajte svojmu telu čas, aby sa prispôsobilo novému stravovaciemu režimu.

unava strava

Pohyb, pohyb, pohyb

Keď sa cítite pod psa, najlepším a najlacnejším prostriedkom na odbúranie psychickej únavy a stresu je pohyb. Behajte, korčuľujte, bicyklujte sa alebo jednoducho kráčajte denne aspoň pol hodinu. To všetko na čerstvom vzduchu. Ak trávite prevažnú časť dňa v uzavretej kancelárii, z času načas ponaťahujte stuhnuté svaly pri otvorenom okne.

unava beh

Príroda

Razíte spolu s Milanom Lasicom filozofiu, že najkrajšou prírodou je kaviareň? Nuž, tam sa únavy nezbavíte. Nepodceňujte pohľad na čerstvo zelené lístky stromov. Farby prírody na nás blahodarne vplývajú a upokojujú unavené oči i myseľ. Veľmi vhodným relaxom je aj práca v záhradke. Ak túto možnosť nemáte, zasaďte si na balkóne muškáty či napríklad bazalku alebo pažítku do kvetináča v kuchyni.

111

Dostatok tekutín

Prinúťte sa piť najmenej dva litre vody za deň. Najlepšia je čistá voda, nesladený zelený alebo bylinkový čaj, takisto zeleninový vývar alebo polievka. Voda pomáha odplaviť z tela toxíny a tiež lepšie čeliť teplotným výkyvom.

unava voda

Správny rytmus

Musíte sa nastaviť na nový režim dňa. S posunom na letný čas dodržiavajte pravidelný čas na spánok a vstávajte vždy v rovnakú hodinu. Doprajte si chvíle oddychu, venujte sa sami sebe. Urobte si vlasový zábal či pleťovú masku. Vyhýbajte sa alkoholu a zafajčeným priestorom. Teraz nie je čas na divoké párty či žúrky.

Foto: Pinterest