Problémami so spaním trpí čoraz viac ľudí bez ohľadu na vek. Za týmito nepríjemnosťami, ktoré z vás robia nevyspaté kôpky nešťastia, môžu stáť rôzne stresové situácie, vnútorný nepokoj, ale i nezdravý životný štýl.

Určite to všetci poznáte. Večer si chcete dať len niečo malé pod zub a nakoniec skončíte pri burgeri s hranolkami. Mastné, vyprážané jedlá, ale i údeniny zaťažujú organizmus a tým zhoršujú spánok. Ak v noci chcete využiť čas efektívnejšie, než sa len mĺkvo pozerať do plafóna a rátať ovečeky, vyhnite sa konzumácií nezdravých potravín a nahraďte ich radšej týmito potravinami.

Banán

Obsahuje magnézium a vitamín B6, pričom táto dvojkombinácia dokáže zmierniť vnútorný nepokoj. Aj keď si možno dávate pozor na prijaté sacharidy, pred spaním ide jednoznačne o vhodnejší variant, akoby ste skonzumovali nejakú sladkosť, ktorú môžete nahradiť touto zdravou alternatívou.

Tuniak

Tuniak a ryby celkovo obsahujú selén, ktorý blahodarné pôsobí na nervovú sústavu. Chráni pred nepokojným spánkom a dopraje vám ľahšie zaspávanie.

Paradajky

Ak máte problém zaspať, konzumujte pred spaním tepelne upravené paradajky, ktoré vám pomôžu vďaka účinnej látke ,,lykopén”.

Čerešne

Aj keď sa vám to zrejme nezdá, práve toto ovocie upokojuje nervovú sústavu a zároveň upravuje metabolizmus.

Med

Využíva sa ako upokojenie pri ľahkých nervózach. Najlepšia je kombinácia teplého mlieka  a medum, prípadne ním môžete dosladiť biely jogurt. Teplé mlieko s medom upokojuje a privoláva príjemné pocity.

Zdroj: sleepfoundation.org

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Kristy
Ak ju nenájdete pri čítaní dobrej knihy a šálke čaju, tak ju hľadajte pri počúvaní dobrej hudby.