Čaká vás ráno niečo dôležité? Skúška v škole, stretnutie, ktoré vás už dlho stresuje, v noci ste si veľmi nepospali? Ponúkame vám tipy na prvú pomoc, a to najmä pre tých, ktorí už od rána potrebujú byť sústredení, no ich chuťovým bunkám káva neulahodí.

 

Osvedčený tip č. 1: STUDENÁ SPRCHA

Šokovú terapiu všetci poznáme. Len si opláchneme tvár studenou vodou či otvoríme okno v mrazivé ráno a cítime sa sviežejšie.

Odpovedali ste si: Ráno na sprchu nemám čas/To je kruté/Nie som ľadový medveď? Pokračujte v čítaní ďalej…

Vitamínová bomba ako tip č.2: OVOCNÉ SMOOTHIE

Receptov na tieto mixované nápoje nájdeme dnes naozaj mnoho, stačí mať poruke ponorný mixér, ktorým si pripravíte rýchly prísun zdravej energie a vitamínov. Ovocie vo všeobecnosti obsahuje veľké množstvo energie, najviac jej však nájdeme napríklad v banáne, avokáde, mangu, pomaranči a podobne.

Odpovedali ste si: Nechcem ráno zobudiť mixovaním celý dom? Skúste ďalší tip.

Tip č. 3 pre „čajíčkarov“: POWER TEA

Nápoj, po ktorom siahnuť pri potrebe dodania síl, by nemal byť škodlivý energeťák s umelými farbivami, skúste dať šancu zelenému čaju. Okrem iných, zdraviu prospešných látok, obsahuje aj kofeín, a tak zvyšuje schopnosť koncentrácie, bdelosť, energiu celkovo. Na trhu dnes nájdete rôzne čajové zmesi, ktorých zložkou býva aj výťažok z listov Ginko biloba, čo znižuje únavu, zlepší pozornosť a sústredenie. Výborným doplnkom týchto čajov býva aj guarana, tzv. prírodný kofeín odstraňujúci únavu a stres, zlepšujúci náladu.

Opovedali ste si: Doma taký čaj práve nemám/ Nie, nie som „čajíčkar“? Čítajte nižšie.

Riešenie č. 4: ENERGETICKÉ CUKRÍKY

Nájdeme ich mnoho v supermarketoch, lekárňach… Fungujú ako okamžitý zdroj energie, nevýhodou však je, že rýchlo vyvolávajú aj pocit hladu ako dôsledok rozkolísanej hladiny krvného cukru a vy tak máte chuť zjesť toho oveľa viac než zvyknete. Podporujú teda nárast telesnej hmotnosti.

Odpovedali ste si: Umelý cukor je predsa jed? Máme tu ešte niečo!

Nakopnime sa pohybom – tip č.5: CVIKY NA PREBUDENIE

Dobrý pohyb prekrví celé telo, krv sa dobre rozprúdi a dostane do mozgu, ktorý tak bude výkonnejší. Ak patríte medzi tých, ktorí ráno nestíhajú, skúste ranný svieži beh na zastávku, dolu schodmi, chodníkom k autu, skúste si cestu aspoň o kúsok predĺžiť. Vyskúšať môžete poriadne ponaťahovať svoje telo aj pri obliekaní.

Odpovedali ste si: Nerád na seba pútam na ulici pozornosť, ohybnosť mi chýba tiež? Tak už iba posledný tip:

JE NAČASE SKONČIŤ S VÝHOVORKAMI ! :) 

Želáme vám úspešný, produktívny deň a veľa energie. :)