Poznáte to. Nestíhate si pripraviť raňajky či obed, pretože nemáte čas stáť pri sporáku niekoľko hodín denne? S týmto problémom je odteraz koniec! Oddnes vám postačí len mikrovlnka, hrnček, ktorý je do nej určený a maximálne 5 až 10 minút času!

Určite si hovoríte, že to nie je možné. V mikrovlnke predsa jedlo iba zohrievame, nedokážeme ho tam uvariť. No verte nám, je to naozaj tak. Pripravte si s nami celodenné menu, na ktoré sme použili mikrovlnku s výkonom 1200 Wattov, takže ak máte slabšiu, čas prípravy bude o trochu dlhší. 

Raňajky: Chrumkavá granola

V hrnčeku zmiešame 1 lyžicu javorového sirupu/ sirupu z agáve/ medu, 2 lyžičky vody, 2 lyžičky oleja (slnečnicového/ kokosového/ repkového), štipku soli, 4 a 1/2 lyžice ovsených vločiek, 1 lyžicu kokosových lupienkov (nemusí byť) a 1 lyžicu orieškov. Vložíme do mikrovlnky na 1 minútu, vyberieme, premiešame a vložíme ešte na 30 sekúnd, kým granola nebude pekne hnedá a chrumkavá. Môžeme podávať s jogurtom a ovocím. :-)

2

Obed: Makaróny so syrom

Vo väčšom hrnčeku alebo miske zmiešame 1/3 hrnčeka (28 g) malých cestovín a 3/4 hrnčeka (175 ml) vody. Vložíme do mikrovlnky minimálne na 3 minúty. Zvyšnú vodu z cestovín zlejeme, pridáme 4 lyžice mlieka, 1/4 lyžičky kukuričného škrobu, 4 lyžice strúhaného syru, soľ a korenie podľa chuti. Vložíme do mikrovlnky ešte na 1 minútu.

3

Olovrant: Banánový koláč s arašidovým maslom

V hrnčeku rozpučíme polovicu zrelého banánu, pridáme 1 lyžicu arašidového masla (alebo iného orieškového masla – mandľového, z vlašských alebo lieskových orieškov), 1 bielok a 1/4 lyžičky vanilkovej esencie. Zmiešame a pridáme 4 a 1/2 lyžice (30 g) pomletých ovsených vločiek, 1/4 lyžičky škorice, štipku soli a 1/4 lyžičky prášku do pečiva. Vložíme do mikrovlnky na 45 sekúnd až 1 minútu, až kým nebude koláčik hotový. Môžeme ozdobiť čerstvým banánom a škoricou.

4

Večera: Pizza

V hrnčeku zmiešame 4 lyžice hladkej múky, štipku soli, prášku do pečiva a sódy bikarbóny. Pridáme 3 lyžice mlieka, 1 lyžicu olivového oleja a poriadne premiešame. Cesto na pizzu máme hotové. Potrieme kečupom alebo paradajkovou omáčkou a pridáme ingrediencie podľa vlastnej chuti, napríklad suchú salámu a syr. Vrch posypeme oreganom alebo bazalkou. Vložíme do mikrovlnky približne na 90 sekúnd.

5

Dezert: Čokoládové brownie

V hrnčeku zmiešame 3 lyžice hladkej múky, 3 lyžice hnedého cukru (alebo kokosového/ brezového), 3 lyžice kakaa, 3 lyžice oleja (slnečnicového/ repkového/ kokosového), 3 lyžice vody, štipku soli, 1/2 lyžičky vanilkovej esencie a 2 lyžičky čokoládových lupienkov alebo nasekanej čokolády. Všetko dobre premiešame a vložíme do mikrovlnky na 45 až 60 sekúnd. Môžeme ozdobiť zmrzlinou.

6

A celodenné menu máme hotové! Ešte raz však upozorňujeme, že čas v receptoch je pri výkone 1200 Wattov, takže si ho radšej odsledujte podľa vlastnej mikrovlnky. :-)

Celý postup receptov nájdete aj v tomto videu.

Foto/ Video: Youtube