Poznáte ten pocit, keď vám zrazu v paneláku nejde výťah? Ak bývate na prvom poschodí, je to v „pohode“, ale čím je váš byt vyššie, tým ste naštvanejšie. Skúste to však zobrať ako výzvu a chodiť po schodoch každý deň. Ukážeme vám, že po nich nemusíte iba kráčať, ale môžete aj bežať či cvičiť!

Každý jeden krok je pre naše telo prínosom, no nie každá z vás má čas chodiť do fitka. Ak sa chcete hýbať, no nemrhať svojím časom, táto možnosť je priam ideálnym riešením. Ďalšou výhodou je, že po švihadle sú aj schody lacnou alternatívou na cvičenie.  Idete ráno do práce? Žiadny výťah! Vďaka schodom rozhýbete svoje telo hneď z rána a prebudíte myseľ. Nebudete potrebovať ani kávu či kalorické keksy, nehovoriac o tom, že chodenie smerom dole je celkom ľahké, preto vás príliš nezaťaží. Späť z práce vás čaká už väčšia výzva. Čím vyššie poschodie, tým je to zložitejšie, ak bývate nízko, kľudne vybehnite aj na vyššie poschodie a vráťte sa späť-

 Schody vám vyformujú postavu a vy neminiete ani cent!!

Ak necvičíte, začnite schodište využívať pozvoľna, stačí raz denne, no minimálne raz smerom hore. Garantujeme vám, že po dvoch týždňoch začnete výťah úplne ignorovať a použite ho iba v nevyhnutných prípadoch, napr. keď máte nevhodnú obuv. Toto cvičenie je vhodné najmä pre ženy, ktoré chcú spevniť  zadok, pretože zaťažujete najmä nohy. Okrem toho pozitívne pôsobí na vaše srdce.

5 hlavných cvikov pre cvičenie na schodoch

  1. Bežné chodenie–  schody vyjdete v bežnom tempe
  2. Behanie– schody prebehnete
  3. Skákanie– skákanie na každý schod
  4. Skákanie na jednej nohe– skáčeme po schodoch na jednej nohe
  5. Dvojskok- skáčeme na každý druhý schod

Nebývate v paneláku? Žiadny problém, táto cvičebná pomôcka je doslova všade. Vonku na ulici, na štadiónoch či v obchodoch. Chceme vás však upozorniť, že aj keby ste chceli cvičiť v obchodoch a mierne podvádzať, eskalátor sa nepočíta! Urobte niečo pre svoje telo a to sa vám odmení lepšou kondičkou a rýchlejším spaľovaním tukov. Tak hurá do schodov! 

Foto: Pinterest