Na celom svete zrejme nejestvuje žena, ktorá by bola spokojná so svojou postavou a nechcela by na nej niečo zmeniť. Mnohé sa pri snažení o schudnutie iba obujú do tenisiek a potia sa vo fitku, avšak samotný pohyb nestačí. Dôležitá je popri ňom aj správna strava.

 

Zlé kombinácie

Možno si myslíte, že sú vaše stravovacie návyky správne. Predsa tie vločky, ovocie a orechy sú zdravé. V tom sa samozrejme nemýlite, no ich kombináciou si môžete viac uškodiť ako pomôcť. Ovocie je takmer samá voda a cukor, čiže sa počas dňa rýchlo vytrávi, no vločky a orechy sú presným opakom. Takéto raňajky vám v tele môžu ostať aj celé hodiny. Skúste si premyslieť, čo budete jesť, kedy a v akej kombinácií. Mnohí ľudia sa stravujú len tým, čo chutí ich jazyku, ale nerozmýšľajú nad tukovými následkami.

Veľa alebo málo

Buď jete veľa alebo málo. Ani jedno z týchto dvoch prípadov nie je dobré pre váš organizmus. Telo potrebuje minimálne tri hodiny na spracovanie potravy, a preto mu len narušíte ideálne podmienky, ak stále budete niečo prežúvať. Naopak, keď jete málo, metabolizmus sa vám spomalí a vy po pár dňoch prestanete chudnúť. Mýty o tom, že k štíhlej postave sa dostanete len pri nízkych dávkach jedla sú už dávno preč. Kontrolujte si príjem živín a uvidíte, že vám chudnutie pôjde aj bez zbytočného hladovania.

Light a zero

Znie to ako zázrak, no ani zďaleka nie je. Tuky, ktoré sa v light verziách výrobkov nenachádzajú, nie sú pre človeka zabijakom. Potrebujete ich rovnako, ako aj iné živiny. Aj keď je síce v týchto produktoch obsah tuku znížený, pomer cukrov sa tým pádom zvyšuje. Do tela teda dostanete viac sacharidov a s ich prebytkom telo narába tak, že ich premieňa na tuk. A sme tam, kde sme boli.

Nočné vyjedanie

Celý deň nič nejete a keď prídete domov, otvoríte chladničku a hodujete. V myšlienkach sa ospravedlňujete, že ste celý deň nič nejedli a tak si predsa môžete dopriať. Avšak, nie je tomu vôbec tak! Noc je na to, aby ste si oddýchli a zregenerovali celé telo, a preto energiu už nevyužijete. Tá sa nakoniec uloží ako prebytočný zdroj vo forme ďalšieho kila navrch. A to my nechceme, že?

Hydratácia

Nenájdete asi ani jednu fit stránku či odborníka na zdravú výživu, ktorí by nehovorili, že za deň sa majú vypiť minimálne dva litre vody. Ak ešte aj športujete, pripočítajte si k tomu približne pol litra navyše. Vaše telo sa prečistí, krv sa vám trochu preriedi a budete sa cítiť sviežo. Je dokázané, že nedostatočný pitný režim súvisí s nadváhou a obezitou!