Aj keď sme si to už každá aspoň raz snažili nahovoriť, musíme si priznať krutú pravdu: plátok mazľavého celozrnného chleba NIKDY nebude chutiť ako mäkký nadýchaný croissant. Čerstvé ovocie NIKDY neosvieži ako vanilková zmrzlina a na šálku zeleného nesladeného čaju sa NIKDY nebudeme tešiť ako na viedenskú kávu so štedrým prídelom šľahačky. Je to fakt, ale ak chceme žiť zdravo a udržať si postavu, musíme sa týchto potešení nadobro vzdať. Ale, čo ak nemusíme?

Čo ak by sme vám povedali, že v určitú hodinu môžete jesť čokoľvek a nielen, že sa vám nevytvoria nechutné tukové vankúšiky, ale že vám bude pribúdať svalová hmota? A nie, nie je to fake šíriaci sa sociálnymi sieťami, je to názor odborníkov, podporený vedeckou štúdiou!

Odborníci skutočne určili dobu, kedy môžete jesť vysokokalorické jedlo bez obmedzení a strachu o postavu. Ukazuje sa, že bielkoviny a sacharidy, ktoré sa dostávajú do tela po tréningu, prispievajú k obnoveniu svalov.

Bezprostredne po intenzívnom cvičení v telocvični sa všetky kalórie, ktoré sa do tela dostali s výživnými jedlami, vyplavia von spolu s uhľohydrátmi. Ľudia, ktorí sa snažia budovať svaly, by nemali príjem potravy odďaľovať a mali by sa poriadne najesť do jednej hodiny po tréningu.

Ale pozor! Aj tá „šťastná hodinka“ má svoje obmedzenia: neodporúča sa totiž piť kofeínové nápoje. Odborníci odporúčajú odložiť šálku kávy na minimálne dve hodiny po tom, ako vyjdete z fitka.

Na záver je zrejme nutné pripomenúť, že tento trik vám nepomôže zhodiť kilogramy- veď svalová hmota je ťažšia ako tukové tkanivo. Ale predsa, skutočné chudnutie nie je o kilách, ale o centimetroch. A nezabúdajte, dámy, že na svalnatom tele, sa tuk usadzuje veľmi ťažko. Tak čo, vyskúšate? :)

Zdroj: actualnews.org | Foto: pexels.com; pixabay.com; publicdomainpictures.net; pxhere.com; freestockphotos.biz