REKLAMA | Patríte medzi ľudí, ktorým do vienka nebol nadelený rýchly metabolizmus? Každá potravina, ktorú zjete, sa zaručene objaví aj na zovňajšku? Kilá idú hore, hoci vy by ste ich radšej znížili? Nechcete držať drastické diéty, po ktorých aj tak nastane jojo efekt, pretože to, čo ste si odopierali, si napokon tak či tak doprajete? Určite vyskúšajte niektorú z nasledujúcich “diét”. Keď aj nie kvôli postave, tak aspoň kvôli zdraviu.

 

Dukanova diéta

Autorom je Pierre Dukan. Ide o pomerne novú metódu chudnutia na princípe nutričných “schodov”. Celý postup spočíva na tom, že počas celého týždňa sa budete stravovať istým presne stanoveným postupom, iba vteda môže byť Dukanova diéta efektívna. Každý deň si do jedálnička pridáte niečo nové. Deň je teda v tomto ponímaní chápaní ako jeden nutričný schod.

Ako na to?

1. deň: na úvod tejto diéty by ste celý prvý deň mali jesť len rastlinné a živočíšne bielkoviny. Jesť môžete toľko, koľko potrebujete. Avšak len bielkoviny, všetko ostatné vylúčiť!

2. deň: ku bielkovinám pridajte aj zeleninu. Tá obsahuje vodu a vlákniny, ktoré pomáhajú lepšiemu tráveniu.

3. deň: ku bielkovinám a zelenine pridajte ovocie. Taktiež ako zelenina dodá vlákninu, a vitamíny.

4. deň: je potrebné pridať aj celozrnný chlieb a zjesť počas dňa maximálne tri krajce.

5. deň: pridať syr. Doplníte tým do tela kalcium.

6. deň: ku všetkým potravinám, ktoré sme spomenuli vyššie, zjedzte aj celozrnné cestoviny alebo ryžu.

7. deň: ide akoby o deň odmeny. Môžete zjesť všetko z predchádzajúcich dní, ba dokonca si môžete dopriať aj výdatnejší obed – môžete si dať napríklad polievku, hlavné jedlo, dokonca aj dezert. Ale pozor! Iba jedenkrát.

Takýmto spôsobom začnite aj ďalší týždeň, až pokým nedosiahnete vysnívanú váhu. Výhoda tejto diéty spočíva v tom, že telo dostáva všetky látky, ktoré potrebuje, a zároveň nimi nie je presýtené. Trvalý návyk vedie ku stabilnej váhe bez jojo efektu.

KetoDiet

V podstate sa jedná o bielkovinovú diétu, ktorá je známa už desaťročia. Jej podstatou je stravovanie rozdelené do fáz, pričom je stále zachovaná svalová hmota – to je stručná charakteristika KetoDiet. V prvom rade ale treba spomenúť, že tomuto spôsobu chudnutia by sa mali vyhnúť ľudia trpiaci cukrovkou, rôznymi ochoreniami vnútorných orgánov, prípadne tehotné ženy.

V čom spočíva princíp?

V obmedzení sacharidov. Telo následne bude vyživované hlavne vlastným tukom uloženým v tkanivách. Tento stav sa nazýva ketóza.

Ako na to?

Základom je dostatočný príjem tekutín. To znamená dva až tri litre vody denne. Taktiež skonzumovať 5 jedál denne, v pravidelných intervaloch, kde ide o kombináciu bežných jedál s jedlami KetoDiet. Z toho je teda jasné, že nebudete trpieť hladom ani nervozitou. Diéta je zložená z troch častí. V prvej ide o rýchle a rapídne schudnutie z váhy. Druhá časť je o pomalom návrate ku racionálnemu stravovaniu a tretia časť je zostabilizovanie stavu hmotnosti. Samozrejme, pravidelný pohyb je nevyhnutnou súčasťou úspechu.

Ak teda so svojou váhou nie ste spokojní, určite jednu z týchto dvoch účinných diét vyskúšajte. Nemáte predsa čo stratiť. Môžete jedine získať.

Hľadáte (novú) PRÁCU?
Kliknite na pracovný portál NovýJOB.sk

Každý deň množstvo nových a skvelých pracovných ponúk.