Behanie je najlepší a najlacnejší spôsob ako zhodiť prebytočné kilogramy. Neviete sa do toho stále dokopať? Okrem nižšej ručičky na váhe vám beh pomôže aj pri iných problémoch. Nebojte sa ani chladného počasia a postavte sa konečne na štart!

Nečakajte na novoročné predsavzatia a začnite behať ešte pred Vianocami. Beh je najjednoduchší šport, pretože ide o prirodzený ľudský pohyb. Na jeho vykonávanie nepotrebujete takmer nič. Ako začať?

Odhadnite svoje sily

Zo začiatku si nedávajte vysoké ciele. Ak ste doteraz vôbec nebehali a vaším maximom bolo 1500 metrov na základnej škole nečakajte, že ubehnete hneď 10 kilometrov. Bežte najprv pol hodinu pomalým tempom, ak už nebudete vládať, kľudne spomaľte do rýchlejšej chôdze. Keď načerpáte sily, znova bežte. Takto striedajte beh a chôdzu celú pol hodinu.

Pravidelnosť

Ísť si zabehať dvakrát za mesiac nestačí. Ak začnete, musíte dodržiavať pravidelnosť. Absolútne minimum je raz za týždeň, no ak chcete rýchlejšie dosiahnuť pokroky, ideálne je túto aktivitu opakovať trikrát za týždeň. Každým behom sa bude zvyšovať vaša kondícia. Tak isto si určte či budete behať ráno alebo večer. Dôležité je tiež dve hodiny pred behom nejesť, aby ste nemali plné brucho.

Untitled 4

Zvyšovanie tempa

Chôdzu postupne eliminujte. Behu by malo byť čoraz viacej a nakoniec celých 30 minút už odbehnete. Potom začnite zvyšovať aj rýchlosť, postupne tak odbehnete za 30 minút oveľa dlhšiu vzdialenosť. Ak pocítite pichanie v boku, tempo zmiernite. Dôležité je správne dýchanie, nádych nosom a výdych ústami.

Kvalitná obuv

Čo sa týka oblečenia, beh je nenáročným športom. Jediná vec, do ktorej treba investovať, je obuv. Špeciálne tenisky na behanie lepšie tlmia dopady, lepšie je tiež behať po mäkšom teréne. Oblečeniu na začiatok nemusíte venovať väčšiu pozornosť, no ak vás to bude motivovať, nakúpte si nejaké pekné športové veci. Hneď sa vám bude chcieť v novom oblečení behať, veď sme predsa ženy. :) Na zimu je potreba mať termo prádlo a rukavice.

Sledujte svoje výsledky

Či už si stiahnete špeciálnu aplikáciu alebo si kúpite bežecké hodinky, sledovanie vašich výsledkov je skvelá motivácia. Uvidíte ako sa zlepšujete a každým ďalším kilometrom budete spokojnejšia. A ešte viac sa budete tešiť, keď uvidíte koľko kalórií ste spálili!

Najdôležitejšia je však trpezlivosť. Netreba sa hneď po prvom behu vzdávať, aj keď ste viac kráčali ako utekali. Spravte si z behania koníček a relaxujte pri ňom. Už tým, že ste išli, ste spravili obrovský pokrok. Behanie má skvelý účinok na organizmus a predovšetkým:

  • znižuje hmotnosť
  • zbaví vás stresu
  • posilní kosti
  • zlepšuje kondíciu
  • zlepšuje obranyschopnosť
  • zlepšuje spánok
  • posilňuje svaly
  • formuje postavu
  • reguluje krvný tlak

Foto: Pinterest