Máte problémy so spánkom, nič vás nebaví, cítite sa unavení alebo sa ťažko sústredíte? Zbystrite pozornosť, lebo možno trpíte depresiou. Nemusíte hneď kupovať lieky, stačí si prečítať tento článok, zaradiť do svojho jedálnička zopár potravín a váš stav sa už čoskoro zlepší.

 

Avokádo

Okrem iného obsahuje až 485 mg draslíku na 100 gramov. Vyšší príjem draslíku znižuje príznaky stresu a depresie. Avokádo je skvelé napríklad na raňajky, stačí ho roztlačiť vidličkou, posoliť a natrieť na chlieb namiesto masla.

avokádová pomazánka

Mandle

Oproti iným orechom sú mandle veľmi dobrým zdrojom horčíka a draslíka. Pravidelná konzumácia mandlí prispieva k celkovej vnútornej pohode a znižuje pocity migrény a depresie. Mandle opražte nasucho a pridajte 10 kúskov k rannej ovsenej kaši, prípadne si ich dajte len tak na desiatu.

mandle v miske

Čučoriedky

Tieto malé bobuľky v sebe ukrývajú veľkú silu. Obsahujú antioxidanty, draslík, kyselinu listovú a iné prospešné látky, ktoré vám pomôžu k lepšej nálade. Vyskúšajte na raňajky smoothie z čučoriedok, banánu a mandľového mlieka. Hneď bude váš deň krajší! :)

čučoriedkové smoothie

Banány

Banány, podobne ako mandle, obsahujú horčík a draslík. Zjedzte banán dvakrát denne, napríklad s ranným bielym jogurtom alebo v kombinácii s kúskom horkej čokolády, a určite čoskoro pocítite jeho pozitívne účinky.

banány v čokoláde

Horká čokoláda

Odložte tú nugátovú čokoládu a dajte si jej zdravšiu alternatívu – horkú čokoládu s vysokým obsahom kakaa. Výskumníci už dávno zistili, že kakao v čokoláde zvyšuje hladinu sérotonínu a dopamínu v mozgu. Horká čokoláda tiež znižuje hladinu stresového hormónu kortizolu, čím prispieva k lepšej nálade. Nezabúdajte, že nič sa nemá preháňať a 40 gramov kvalitnej horkej čokolády vám bude úplne stačiť. Chcete predsa viac dobrej nálady a nie viac kíl.

Losos

Omega-3 mastné kyseliny obsiahnuté v tejto rybe pomáhajú dopraviť sérotonín do mozgu, čo prispieva k lepšiemu duševnému zdraviu. Ak máte možnosť, uprednostnite lososa, ktorý nie je z farmy, ale bol ulovený v oceáne. Divo žijúci losos obsahuje viac prospešných látok a môžete si ho dopriať až dvakrát do týždňa.

losos so zeleninou

Špenát

Patríte k ľuďom, ktorí tvrdia, že listová zelenina je pre zvieratá? Robíte chybu. Tieto zelené listy sú bohaté na železo, horčík a kyselinu listovú, ktorá pomáha bojovať proti depresii. Vyskúšajte skombinovať dusený špenát s lososom. Je to mňamka!

Foto: Pixabay.com