Druhá brada trápi ženy všetkých vekových kategórií. Niektoré si za to môžu samy, pretože „ľúbia papať“, iné ju dostali do vienka alebo sa na nich podpísal neľútostný „zub času“. Nezúfajte, pretože ešte nie je nič stratené! Rovnako, ako viete vypracovať svoje svaly na tele, môžete pomôcť aj svalom na tvári. Tak šup, šup, rýchlo zamknúť dvere do kúpeľne, ideme si precvičiť grimasy!

Všetky dobre vieme, že pokožka na tvári a krku vekom stráca hustotu a postupne ochabuje. Zlozvyky, ako fajčenie, konzumácia nezdravých jedál, solárium a používanie nevhodnej kozmetiky, môže tento proces urýchliť.

Vystrite sa!

Než začnete s tvárovou gymnastikou, musíte si uvedomiť jednu vec. Správne držanie tela je základom zdravej chrbtice, ale aj atraktívnej šije! Ak túžite po krásnom krku a pevných spodných kontúrach tváre, musíte sa vystierať! Takže dievčatá, smelo vypnúť hruď, hlavu hore a môžete vykročiť do nového dňa! Bohužiaľ, fenoménom dnešnej doby je neustále „čumenie“ do mobilu a čoraz mladšie dievčatá majú výraznú vrásku na krku.

Omladnite pomocou grimás!

A teraz už k spomínanému cvičeniu… Nebojte sa, nie je to nič náročné a určite sa nezadýchate ani nezapotíte. :)

Rozcvička

Pohybujte spodnou čeľusťou dopredu a dozadu a zo strany na stranu. Každý pohyb vykonávajte pomaly a plynulo. Opakujte 8-10 krát.

1. Lopatka

Otvorte ústa a spodnú peru priľnite na dolný rad zubov. Predstavte si, že musíte nabrať vodu dolnou čeľusťou. Posuňte svoju hlavu v pohybe „naberania“ a zavrite ústa pri dvíhaní hlavy. Pri tomto cvičení sa uistite, či sú kútiky vašich úst úplne uvoľnené a opakujte 5-7 krát.

2. Perfektne oválna tvár

Ak túžite po mladšom vzhľade a po tom, aby vaše líca vystúpili nahor, vykonajte nasledujúce cvičenie: otočte hlavu doľava, vytiahnite dolnú čeľusť dopredu napínajúc svaly krku. Mali by ste cítiť, ako sa naťahujú svaly na ľavej strane krku. Opakujte 5-krát na každú stranu.

3. „Pobozkaj žirafu“

Predstavte si, že chcete pobozkať žiarafu (alebo niekoho, kto je veľmi vysoký) Ťahajte tvár nahor a pozerajte na strop. Spodnú čeľusť posúvajte dopredu a našpúľte pery, ako by ste chceli niekoho pobozkať. Ak robíte cvičenie správne, mali by ste cítiť silné napätie v krku. Držte 5-8 sekúnd a potom uvoľnite. Opakujte 5-krát.

4. Dotknite sa nosa

Dvojitá brada je tiež spojená so slabými svalmi jazyka, preto by sme ich mali posilniť. Vyplazte svoj jazyk tak ďaleko, ako je to možné a pokúste sa dotknúť svojho nosa špičkou jazyka. Pery musia byť uvoľnené. Opakovať 5 krát.

5. Úsmev

Držte zuby a ústa zatvorené, a pokúste sa natiahnuť kútiky vašich pier tak široko, ako je to možné. Teraz zatlačte svoj jazyk pevne na podnebie, postupne zvyšujte tlak. Ak cítite silné napätie v svaloch brady, tak vykonávate cvičenie správne. Držte 5 sekúnd a potom uvoľnite na 3 sekundy. Opakujte 5-8 krát.

6. Nafúknuté líčka

Hlboko sa nadýchnite ústami a naplňte líca vzduchom. Zatlačte dlane na lícach tak, aby ste v svaloch cítili napätie. Podržte pre 3-5 sekúnd, potom vypustíte vzduch. Opakujte cvičenie 5-6 krát s menšími pauzami.

Zdroj: Brightside | Foto: Instagram, Brightside