Plavková sezóna je tu čo nevidieť a vy ste sa ešte stále nedostali zo svojho ,,zatepleného zimného“ tela? Nevešajte hlavu! Ak sa budete držať našich tipov, hravo dosiahnete výrazne väčší a okrúhlejší zadok na počkanie.

 

Všeobecné informácie

Dámy, či sa vám to páči alebo nie, zväčšenie zadku bez cvičenia jednoducho nepôjde. Aby ste dosiahli svoje vysnívané pozadie, je dôležité zamerať sa na 2 body:

  • na zadkovo-silové cvičenie
  • na stravu po cvičení a počas celého tréningového obdobia

Zapamätajte si jednoduché pravidlo: ak chcete zvýšiť svoju váhu, jedzte viac. Ak chcete zväčšiť svoj zadok, jedzte v pravidelných intervaloch. Tiež by ste mali jesť aspoň jeden kúsok ovocia denne, hoci odporúčaná dávka je 3-5 kúskov za deň.

Top potraviny pre krajší zadok

Ak máte zaužívanú zostavu, podľa ktorej cvičíte, odporúčame vypiť po tréningu proteínový nápoj. Prírodné zdroje dobrých proteínov nájdete v tuniakoch, vajíčkach, kuracom a morčacom mäse, strukovinách, rybách, tvarohu a chudom červenom mäse.

Proteíny nájdete aj v losose.
Proteíny nájdete aj v lososovi.

Sacharidy

Namiesto bieleho pečiva zvoľte celozrnné. Sacharidy, ktoré vám pomôžu vytvarovať dobrú svalovú hmotu, sú quinoa, hnedá ryža, akékoľvek celozrnné cereálie, obilniny, sladké zemiaky a kuskus.

Tuky

Je dobré naučiť sa rozlišovať medzi zlými a dobrými tukmi. Tie dobré poskytujú množstvo zdravotných výhod a vďaka nim môžete tiež dosiahnuť tip-top zadok. Najlepším zdrojom zdravých tukov sú rybí olej, extra panenský olivový olej, mandle, vlašské orechy a arašidové maslo.

Zelenina

Zamerajte sa na zeleninu bohatú na antioxidanty, ako brokolica, kapusta, špenát a iná zelená zelenina.

Na pekný zadok je dobré jesť najmä zelenú zeleninu.

Cvičenie

Výpady

Postavte sa nohami naširoko od seba. Urobte jeden veľký krok dopredu, dopadnite na zem najprv pätou, pomaly znižujte svoje telo a ohýbajte obe kolená. Pamätajte, že váš chrbát a horná časť tela musia byť vystreté. Potom ten istý krok urobte aj s druhou nohou.

Výpadmi ku krajšiemu pozadiu..
Výpadmi ku krajšiemu pozadiu

,,Zadkový“ mostík

Ľahnite si na podlahu na chrbát. Ruky umiestnite pozdĺž tela a pokrčte obe kolená, nohy rozkročte na šírku ramien. Tlačte päty do zeme, zdvihnite boky a stlačte zadok a po celú dobu majte vystretý chrbát. Teraz vydýchnite a udržte sa v tejto pozícii aspoň 10 sekúnd. Ako pôjdete späť do východiskovej polohy, pomaly sa nadýchnite.

Zdroj: brightside.me | Foto: Pixabay, Pexels, Instagram