Nebaví vás cvičenie alebo si len jednoducho neviete nájsť motiváciu, ktorá by vás pri ňom udržala? Máme pre vás zopár tipov, ktoré vám zaručene pomôžu. Už žiadne výhovorky, prokrastinácia a nepravidelné tréningy. Ekonómovia a psychológovia spojili svoje sily a vytvorili súbor odporúčaní, ktoré vám pomôžu konečne začať a vytrvať. Odteraz bude pravidelné cvičenie súčasťou vašej dennej rutiny.

 

1. Nájdite si parťáčky

Výskumy potvrdili, že darčekové karty do fitka majú na ľudí skoro nulový efekt a cvičiť nezačnú ani zadarmo. Čo ale fungovalo, bola komunita ľudí, ktorí zdieľali spoločný cieľ. Keď budete mať niekoho, s kým sa môžete navzájom povzbudzovať, chváliť a smiať, pôjde vám to ľahšie a na cvičenie sa budete tešiť.

2. Identifikujte brzdu

Najprv si rozmyslite, čo presne chcete dosiahnuť a aký je váš reálny splniteľný cieľ. Potom porozmýšľajte, čo vás brzdí a bráni vám tento cieľ dosiahnuť. Ste po práci unavená a dať si trochu do tela už nevládzete? Tak začnite trénovať ráno, veď aj 15 minút cvičenia je lepšie ako nič.

3. Myslite pozitívne

Po tom, ako ste identifikovali vašu brzdu, skúste si predstaviť, ako ráno vstanete, zacvičíte si a budete mať zo seba skvelý pocit. Je dôležité predstaviť si príjemné pocity, pretože tie negatívne vás len zbytočne znova odradia.

Žena s balónmi

4. Dajte si verejný záväzok

Výskumy ukázali, že ak dáte nejaký sľub pred priateľmi, bude väčšia šanca, že ho naozaj aj splníte. Môžete si stanoviť aj „pokutu“, ktorú kamarátom zaplatíte za nesplnenie sľubu. Táto sankcia môže byť buď finančná, alebo vo forme hanby pred priateľmi za to, že ste nezvládli dodržať svoje slovo. Napríklad si môžete povedať, že schudnete tri kilá za mesiac, a ak sa vám to nepodarí, pozvete kamarátky na večeru.

5. Vytvorte si z cvičenia zvyk

Že to nie je také ľahké? Na rannú kávičku ste si tiež zvykli, tak to teraz skúste s cvičením. Najprv musíte mať nejaký spúšťač, ktorý spustí reakciu v mozgu, že je čas na tréning. Skúste si napríklad položiť bežecké tenisky k dverám. Alebo ak cvičíte doma, vyhraďte si časť priestoru na podložku alebo náradie, aby ste ich mali vždy poruke. Predstava, že by ste mali činky vybrať z krabice a potom ich zase schovať, vás odradí ešte skôr ako začnete.

Žena cvičí na podložke

6. Dajte si odmenu

Po dobrom cvičení si zaslúžite aj odmenu. Odmena však neznamená kus koláča ani čipsy pri telke. Ak máte rada mlsanie, skúste si namixovať dobré potréningové smoothie alebo si pustite ďalšiu epizódu obľúbeného seriálu.

Zdroj: dailyburn.com | Foto: Pixabay