Ak ste sa niekedy rozhodli zhodiť pár kíl, určite ste z každej strany počuli, že máte piť viac vody, vyhnúť sa sladeným nápojom a jesť viac zeleniny. Toto sú určite dobre mienené rady, ktoré však zaručene každá z vás už dávno pozná. My vám, naopak, prinášame zopár tipov, ako naštartovať prirodzené chudnutie, o ktorých ste dodnes možno nepočuli.

 

1. Do jedálničku pridajte vajcia

Vajcia obsahujú veľké množstvo rôznych živín, bielkovín a pre znižovanie hmotnosti sú priam ideálnym pomocníkom. Ukázalo sa, že potraviny s vysokým obsahom bielkovín, ako napríklad vajcia, znižujú chuť do jedla a v porovnaní so stravou, ktorá ich obsahuje menej, sa po nich cítite plnšie. Raňajkovanie vajec zvyšuje počas 8 týždňov úbytok hmotnosti až o 65 %, v porovnaní s tým, ak by ste ráno jedli napríklad obloženú žemľu.

vajcia natvrdo so špargľou ako zdroj bielkovín

2. Jedzte viac bielkovín

Pokiaľ ide o chudnutie, bielkoviny vedú na celej čiare. Strava bohatá na bielkoviny zrýchľuje metabolizmus až o 80 – 100 kalórií denne. Konzumujte jedlá bohaté na bielkoviny a budete sa cítiť dlhšie sýta a tým pádom nebudete mať potrebu tak často jesť. Niektoré štúdie dokonca tvrdia, že ľudia, ktorí do jedálnička zaradili viac bielkovín, jedia denne o 400 kalórií menej ako ostatní.

3. Obmedzte príjem rafinovaných cukrov

Rafináciou sa vytvára ľahko a rýchlo stráviteľný sacharid, ktorý môže spôsobiť, že budete jesť viac, nakoľko budete pociťovať hlad omnoho skôr. Medzi hlavné zdroje rafinovaných cukrov patria najmä biela múka a chlieb z nej, sladkosti, koláčiky, raňajkové cereálie a pridaný (aj pod inými názvami skrytý) cukor.

4. Vyskúšajte prerušovaný pôst

Prerušovaný pôst znamená, že striedate obdobie hladovania s obdobím, kedy jete normálne. Avšak pozor, hladovanie neznamená, že nejete vôbec nič. Počas prerušovaného pôstu jeden deň prijímate len minimum kalórií a druhý deň jete normálne, ale neprejedáte sa. V zásade platí, že takto znížite celkový príjem kalórií bez toho, aby ste počas stravovania museli vedome obmedzovať a počítať kalórie.

zdravý snack paradajka s mozzarellou

5. Zásobte sa zdravým jedlom

Štúdie ukázali, že to, aké jedlo máte doma, ovplyvňuje vaše stravovacie návyky. Ak budete doma skladovať čipsy, bonboniéry alebo rôzne keksíky, určite sa do nich pustíte hneď, ako dostanete chuť si niečo malé zahryznúť. Zdravé alternatívy sú napríklad čerstvé ovocie, biele jogurty (skúste pridať škoricu alebo mletú vanilku), nesolené, nepražené oriešky a semienka, mrkva či vajíčka natvrdo.

Foto: Pixabay.com