Je tu ďalšie nádherné ráno. Zobúdzate sa na ostrú bolesť v boku, kam vám práve skočilo staršie dieťa a pokúšate sa vymotať dinosaura z vlasov, kam ho uložilo „hajať“ mladšie dieťa. Zívajúc s týmto sexy účesom a narýchlo umytými zubami posielate deti hrať sa a uvažujete, čo im dať na raňajky.

Zároveň si poviete, že tie svoje si robiť nebudete, lebo aj tak dojete za deťmi kôrku z chleba. Desiatovať nestíhate a na obed ste sýte aj tak z toho, ako ste pojedli všetko to, čo deťom padlo mimo taniera. Popritom pri upratovaní ste „schrumli“ zapadnutú arašidovú chrumku spod gauča, ochutnáte tyčinku, ktorou vás kŕmi mladšia ratolesť a večer dojedáte nezjedenú krupicu s grankom. Nasledujhúci deň sa potom odhodláte postaviť sa váhe zoči-voči, keďže váš žalúdok zíva prázdnotou. Aké je však prekvapenie, keď ručička nielen neklesá, ale možno dokonca stúpa?

3 rady, ako jesť a nepribrať:

  1. Za deťmi nedojedať! Rada nad zlato. Pri dojčatkách to platí obzvlášť, keďže dojedať ich kašičky znamená nahádzať do seba energeticky veľmi výdatné jedlo plné kalórií, ktoré drobuliatko potrebuje, ale jeho maminka určite nie. Nedojedať kôrky na raňajky a tváriť sa, že ide o plnohodnotné raňajkové menu. Jednak je toho veľmi málo a jednak sú to samé sacharidy. Radšej jeden rožok, kúsok masla alebo tvarohu a zeleninku.
  2. Uvariť si radšej osobitný obed. Deti obľubujú buchty na pare, pirohy či cestoviny alebo špagety. Mňam. Popritom je fajn udusiť mrazenú zeleninu, povedľa nej hodiť kúsok kuracích pŕs a výdatný, nízkokalorický obed pre maminu je na svete.
  3. Byť sebecká – nájsť si čas na jedenie. Staré, známe, otrepané… Jesť 5x denne. Je potrebné nájsť si čas dať telu toľko, koľko potrebuje a donútiť ho, aby si prestalo robiť zásoby. Ak mu dodáme stravu nepravidelne a v malom množstve, telo nevie, kedy dostane ďalšiu dávku energie a tak si všetko uchováva na „horšie časy“. Keď svoje telo naučíme, že si nemusí nič odkladať, lebo všetko dostane včas a v dostatočnej kvantite, upravíme si metablizmus.

Autor: Katarína Rajňaková