Čím sú ženy staršie, tým viac dbajú na svoju váhu a dvakrát si rozmyslia, čo si naložia na tanier. Nebaví vás po každom dni prepočítavať počet kilojoulov z konzumovaného jedla či v každom supermarkete nad potravinami rozmýšľať, či z nich priberiete/nepriberiete? Máme pre vás riešenie v podobe zoznamu potravín, ktoré môžete jesť do aleluja a takmer vôbec z nich nepriberiete!

 

1. Popcorn

Ak si rady pochutnáte na slanom či na masle robenom popcorne, pokojne ho jedzte bez obáv aj naďalej. Šálka popcornu má iba 31 kcal.

2. Zeler

Zelerové korene obsahuje 95 % vody. Pomáhajú odbúravať vodu z tela a zároveň ho detoxikujú.

3. Baklažán

Porcia grilovaného alebo pečeného baklažánu bez oleja má len 24 kcal.

4. Pomaranče, grapefruity a mandarínky

Pri chudnutí sa neodporúča nadmerné množstvo ovocia, no tieto citrusy sú výnimkou. Sú bohaté na vlákninu a vitamín C. Zasýtia, pomôžu pri trávení, zlepšia pleť a budete sa celkovo cítiť zdravšie.

5. Melón

Viete, koľko má jeden plátok tejto červenej pochúťky? 60-70 kcal. Pokojne ich jedzte aj každý deň, pretože perfektne zasýtia a pomáhajú odbúravať vodu z tela.

6. Riasy

Riasy sú najlepším zdrojom jódu. Napomáhajú k lepšej činnosti štítnej žľazy, udržiavajú hormóny v normálnom stave a zabraňujú priberaniu.

7. Cuketa

Porcia cukiny má okolo 42 kcal. V tele udržiava v balanse soľ a zlepšuje funkciu čriev.

8. Uhorka

Potravina „must have“ pre všetkých chudnúcich jedincov. Kilá pôjdu dole pri konzumácii uhoriek oveľa rýchlejšie.

9. Červená repa

Repa je zdrojom živín ako mangán. Pomáha spáliť tuky, naštartovať tvorbu svalov a regulovať cukor v krvi. Priemerná porcia má len 40 kcal.

10. Vajíčka

Môžete ich jesť ráno, na obed, večer, nadránom… bez strachu, že priberiete. Samozrejme, varené vajíčka sú lepšie ako smažené.

11. Ananás

Toto lahodné ovocie je najlepší priateľ všetkých dietujúcich ľudí. Jeden väčší kúsok ananásu má cca 28 kcal.

12. Jablká a slivky

Jedno jablko má len 50 kcal. Žalúdok je po ňom zasýtený a zlepšuje sa trávenie. Slivky sú bohaté na vitamín C a draslík podporuje srdce a cievy.

13. Šalát

Šalát je výborným zdrojom kyseliny listovej a môžete ho jesť tiež na tony: jeden list šalátu má len 3 kcal!

14. Bobule: ríbezle, brusnice, jahody

Ríbezle a brusnice sú bohaté na vitamín C a napomáhajú k zbaveniu sa nadbytočnej vody z tela. Jahody sú veľmi výživné, udržiavajú v kondičke trávenie a tiež kardiovaskulárny systém.

15. Kapusta, brokolica, karfiol

Ktorákoľvek z tejto zeleniny bude vašim spojencom v boji s chudnutím. Porcia nakrájanej kapusty má len 7 kcal. Neznamená to však, že musíte jesť len kapustu, všetky tri druhy tejto zeleniny sú bohaté na jód.

Zdroj: brightside.me | Foto: pixabay.com