Baby, ruku na srdce… Vo väčšine prípadov, kedy siahame na dvere chladničky, to nerobíme z dôvodu skutočného hladu. Jeme preto, lebo nevieme, čo od nudy. U niektorých z nás závisí množstvo skonzumovaného jedla od momentálneho citového rozpoloženia, poprípade sa snažíme stres doslova “zasypať” horou uhľohydrátov… Pritom stačí tak málo, a to – OKLAMAŤ našu psychiku!

 

1. Nemajte strach zo zlyhania

Väčšina z nás pozná túto situáciu naozaj dôverne: Týždeň ste na šaláte, litroch vody a vyzerá to tak, že tá najťažšia časť je už za vami. Zrazu však príde skrat, vrhnete sa na chladničku a tlačíte do seba pizzu, ktorú zajedáte čokoládou a zapíjate nechutne presladenou limonádou. V takýchto chvíľach treba zachovať pokoj. Radšej si dajte ten JEDEN KÚSOK nezdravého jedla hneď, akoby ste naň mysleli celý deň počas chrúmania šalátových listov, a potom ho “zožrali” do poslednej omrvinky! Toto malé ,,zlyhanie” určite zanechá menšie následky, ako keby ste vybielili celú chladničku. Po jemnom prehrešku sa opäť bez výčitiek vráťte k svojmu čerstvému šalátu. :)

2. Dodržujte pravidlo dvoch typov surovín na tanieri

Snažte sa zabezpečiť, aby váš tanier vždy obsahoval iba dva druhy jedla: mäso a prílohu, prílohu a šalát, ryby a zeleninu. Toto jednoduché usporiadanie vás naučí sa rozumnejšie stravovať. A naozaj toho zjete menej, ako keby ste mali na tanieri všetko.

3. Zmeňte miesto, kde zvyknete jesť

Zoberte si svoj tanier, príbor a choďte do obývačky alebo do pracovne, prípadne si môžete pochutnať na balkóne, terase či na záhrade. Týmto spôsobom, dokonca aj keď budete potrebovať pomoc od druhých, je šanca, že váš hlad ustúpi skôr, než sa dostanete späť do kuchyne.

4. Nechávajte dôkazy vašich “zločinov”

Ľudia, ktorí sa ponáhľajú, aby sa zbavili “dôkazov” nadmernej chuti do jedla, majú tendenciu jesť viac ako tí, ktorí si ich nechávajú na očiach až do konca.

5. Fenomén “bezodný tanier”

Podľa výskumu majú ľudia tendenciu jesť dovtedy, až kým nemajú prázdny tanier. Jediný spôsob, ako tento problém vyriešiť, je používať menšie taniere a zvážiť, kedy sa cítime sýti. Dávajte si však pozor na pocit hladu a snažte sa ignorovať, koľko potravín zostáva na stole.

6. Spoločnosť

Možno tomu neuveríte, no je dokázané, že v čase, kedy ste samé, jete o neuveriteľných 30 % menej ako v prítomnosti inej osoby. Pokiaľ však ide o situácie, kedy zdieľate vašu večeru s troma alebo štyrmi priateľmi – takéto stretnutia vám prinášajú dvakrát viac jedál než obvykle. Záver? Pokúste sa jesť hlavné jedlá osamote a ak ste v spoločnosti, obmedzte príjem občerstvenia i sladených nápojov.

7. Držte sa nákupného zoznamu

Pri voľbe produktov, ktoré budete potrebovať na nadchádzajúci týždeň, postupujte ako skúsení šéfkuchári: urobte si kompletný zoznam potrebných potravín (mäso, obilniny, zelenina, atď.). Pred odchodom do supermarketu skontrolujte zoznam a nakupujte len produkty, ktoré sú na ňom.

8. Každé jedlo prežujte dôkladne

Štúdie dokazujú, že žuvanie každého sústa jedla aspoň 32-krát pomáha lepšie nasýtiť naše chuťové receptory, čo výrazne znižuje chuť do jedla, čím rýchlejšie nastáva pocit nasýtenia.

9. Nepreskakujte raňajky

Podľa štatistík predstavujú ranné návyky 96 % umenia zachovania si dobrej figúry. Len 4 zo 100 štíhlych žien sa ráno vôbec nedotýkajú jedla. Na druhej strane tie, ktoré mali nadváhu priznali, že preskočia prvé jedlo dňa v nádeji, že sa stanú štíhlejšími.

10. Jedzte jedlo v porciách

Podľa zistení, ľudia, ktorí zvyknú sedieť v smere do kuchyne alebo kaviarenských políc chrbtom, majú tendenciu si jednoduchšie udržiavať štíhlu postavu. Túto taktiku môžete vyskúšať doma tak, že budete podávať jedlá v porciách, len pomocou tanierov. Misy, panvice, hrnce, atď by mali zostať v kuchyni a nikdy sa neukázať na stole. Keď budete vidieť menej jedla, menej skonzumujete! Je to také jednoduché!

Zdroj/Foto: brightside.me