Tiež sa každé ráno výdatne naraňajkujete, potom držíte zvyšok dňa diétu, no stále máte pocit, že všetky vaše kamarátky chudnú o čosi rýchlejšie? Nie, nemusia v tom byť žiadne pofidérne tabletky ani koktaily. Úplne postačí, ak zo svojho jedálnička vynecháte jedinú vec, ktorá s vami urobí nevídané zmeny!

V poslednom období sa stali sacharidy najväčším strašiakom a nočnou morou všetkých dám, ktoré sa chcú podobať svojim fitness vzorom či modelkám z Victoria’s Secret. Nezdravé sacharidy alebo cukry, to nie sú len chlieb, pečivo alebo kocka sladidla v káve, ale aj všetky prílohy, ktoré konzumujete spolu s mäsom či inými dobrotami. Či už sú zdravé alebo nie, najnovší trend vo svete hovorí, že čím menej sacharidov v jedálničku máte, tým lepšie. A keď to už nevydržíte a schuti sa zahryznete do čerstvého pečiva, mali by ste sa prepadnúť pod čiernu zem! Čo sa teda stane po vynechaní sacharidov a najmä pečiva?

Schudnete!

Začali ste vynechávať cukor a ste presvedčené, že vďaka tomu strácate na váhe? Áno, jej úbytok je zjavný, avšak uvedomte si, že zo začiatku prichádza vaše telo iba o vodu, ktorú viažu práve sacharidy. Suma sumarum, zo svojich tukových zásob, ktoré sa vám nahromadili z príjmu chlebíka, rohlíkov či zmrzliny ste opäť neschudli nič. Pokúste sa korigovať svoj jedálniček, vynechajte chrumkavé pokušenie a sem tam si trochu zacvičte. Ako sa hovorí, správny jedálniček je 80 % úspechu pri chudnutí!

llllp

Nízka energia

Ak si myslíte, že po vynechaní sacharidov budete mať energiu na rozdávanie, vyčistí sa vám pleť a budete žiariť šťastím, rýchlo na to zabudnite. Telo po krátkom čase dostane tzv. absťák, bude vám mizerne, pocítite únavu a o dobrej nálade sa vám nebude ani snívať. Naopak jediné, o čom sa vám bude počas spánku zdať, bude chrumkavé pečivo. Nahraďte ho príjmom zdravých cukrov a na raňajky si dajte výdatnú dávku ovocného smoothie, prípadne ovocného šalátu. Okrem toho, že prijmete množstvo vitamínov, vaše telo zaplaví energia a zdravé cukry, ktoré potrebujete pre správne fungovanie celého organizumu.

Neustále chúťky

Ak máte stále chuť na niečo nezdravé, je to najmä kvôli tomu, že trpíte kalorickým deficitom, v dôsledku ktorého vaše telo túži po rýchlej energii. Hladina cukru je nízko, a preto vám tečú slinky aj pri takých jedlách, na ktoré ste v minulosti chuť nikdy nemali.

Malá rada na záver znie: Pečivo je síce veľkým strašiakom a skutočne z neho môžete nabrať nechcené kilogramy veľmi rýchlo, avšak v prípade, že sa ho neviete celkom vzdať, snažte sa ho jesť iba v menších dávkach a výhradne v čase raňajok. Vtedy sa nemusíte ničoho báť. Ak však nechcete pečivo či sacharidy ani vidieť, dávajte si pozor aj na iné prílohách, ako je napríklad ryža, zemiaky či celozrnné cestoviny.

Zdroj: pixabay, wikimedia

Naďa
Bloggerka, študentka a večná optimistka, ktorá miluje fotografovanie, módu a zdravý životný štýl. Obľúbenou činnosťou je písanie článkov, čítanie kníh a vyjedanie arašidového masla veľkou lyžicou. :)