Známy zahraničný portál Bright Side priniesol zaujímavý článok, ktorý by si mal prečítať každý, komu aspoň trochu záleží na svojom zdraví. Toto je zoznam potravín, ktoré sú vhodné na zdravé raňajky a tiež zoznam tých, ktoré naopak nie.

Základom úspešného a zdravo prežitého dňa sú výživné raňajky, ale nie všetky potraviny, ktoré sa javia ako zdravé, nimi aj sú. Ponúkame vám prehľad desiatich potravín, ktoré by ste rozhodne nemali jesť ráno na prázdny žalúdok. Zoznam je doplnený o desať potravín, ktoré sú pre zmenu správnou voľbou pre vaše raňajky. :)

Tieto potraviny by ste NEMALI jesť na prázdny žalúdok

Lístkové cesto

čo nejedávať na raňajky

Potraviny obsahujúce droždie spôsobujú nadúvanie a to nie je dobrý začiatok dňa ani pre vás, ani pre váš žalúdok.

Cukrovinky

čo nejedávať na raňajky

Jedenie sladkostí na prázdny žalúdok podrážďuje pankreas (podžalúdková žlaza) a tento zlozvyk môže viesť k tomu, že sa stanete diabetičkou.

Jogurt a kvasené mliečne výrobky

čo nejedávať na raňajky

Komerčne vyrábané jogurty sú plné cukru a nie sú dobrým zdrojom bielkovín ani tuku. Rozhodnie nie na prázdny žalúdok.

Hrušky

čo nejedávať na raňajky

Hrubá vláknina nachádzajúca sa v hruškách môže prázdnemu žalúdku spôsobovať podráždenie slizníc v žalúdku.

Paradajky

čo nejedávať na raňajky

Paradajky obsahujú látky, ktoré zvyšujú kyslosť žalúdka a ich konzumácia na prázdny žalúdok môže viesť k žalúdočným vredom.

Uhorky a iné druhy zelenej zeleniny

čo nejedávať na raňajky

Surová zelenina obsahuje veľa aminokyseliny a pri konzumácii na prázdny žalúdok spôsobuje pálenie záhy, nadúvanie či bolesti brucha.

Banány

čo nejedávať na raňajky

Konzumácia banánov na prázdny žalúdok zvyšuje množstvo horčíka vo vašej krvi a môže to viesť k ťažkostiam so srdcom.

Korenie

čo nejedávať na raňajky

Konzumácia korenín na prázdny žalúdok dráždi sliznice v žalúdku a môže viesť k viacerým zdravotným problémom.

Studené sýtené nápoje

čo nejedávať na raňajky

Tieto nápoje nie sú zdravé v žiadnom prípade, ale piť ich hneď z rána môže spôsobovať ešte väčšie problémy so zdravím, pretože zabraňujú správnemu toku krvi vo vašom tele.

Citrusové ovocie

čo nejedávať na raňajky

Tieto druhy ovocia obsahujú veľa kyselín a pokiaľ si ich zvyknete dopriať hneď ráno na prázdny žalúdok, výrazne zvyšujete riziko žalúdočných problémov.

Naopak, tieto potraviny by ste MALI jesť na prázdny žalúdok

Ovsené vločky

čo nejedávať na raňajky

Vytvárajú ochranné povlaky na slizniciach vášho žalúdka a sú tiež veľmi dobré na regulovanie cholesterolu.

Pohánka

čo nejedávať na raňajky

V niektorých krajinách sa pestuje ako liečivá rastlina, v iných ako krmovina. Jemne stimuluje zažívacie ústrojenstvo a obsahuje veľa proteínov, vitamínov a železa.

Kukuričná kaša

čo nejedávať na raňajky

Pomáha pri vyplavovaná toxínov z vášho tela a normalizuje hladinu črevnej mikroflóry. Dodáva pocit sýtosti na veľmi dlhú dobu.

Pšeničné klíčky

čo nejedávať na raňajky

Dve polievkové lyžice tejto potraviny vám dodajú 15 percent dennej odporúčanej dávky vitamínu E a 10 percent dennej odporúčanej dávky kyseliny listovej.

Vajcia

čo nejedávať na raňajky

Vedci zistili, že konzumácia vajíčok na ráno výrazne znižuje váš denný prívod kalórii.

Červený melón

čo nejedávať na raňajky

Konzumácie červeného alebo ak chcete vodného melóna na ráno, znamená správny prívod tekutín do vášho tela a navyše to dobre vplýva na zdravie vašich očí a vášho srdca.

Čučoriedky

čo nejedávať na raňajky

Pravidlená konzumácia čučoriedok na prádzny žalúdok pozitívne vplýva na pamäť, krvný tlak a metabolizmus.

Celozrnný chlieb (bez droždia)

čo nejedávať na raňajky

Karbohydráty a podobné užitočné živiny nachádzajúce sa v celozrnnom chlebe sú nevyhnutné pre vaše telo. Toto sú viacerými zdrojmi odporúčané raňajky!

Orechy

čo nejedávať na raňajky

Jedenie orechov na raňajky vplýva pozitívne na váš tráviaci systém a normalizuje hladinu pH vo vašom žalúdku.

Med

čo nejedávať na raňajky

Med pomáha na zobudenie vášho tela a poskytuje veľké množstvo energie. Táto potravina tiež zvyšuje vašu mozgovú aktivitu a zvyšuje hladinu sérotonínu, čo je hormón, ktorý dodáva vášmu telu pocit pohody a šťastia.

Zdroj: Brightside.me | Foto: Brightside.me, Depositphotos.com

Tomino
Ženy sú úžasné inšpiratívne osobnosti a vo svete bez nich by som nikdy nechcel žiť. Mne ako mužovi je cťou, že som mohol aspoň trochu nahliadnuť do ženského sveta a že mám možnosť prinášať najkrajším čitateľkám SlovakWoman každodenné zaujímavosti, najmä zo sveta šoubiznisu a virálnych tém. :)