Práve pri téme chudnutia býva často diskutované, čo sa smie jesť a čo nie, v akom množstve a podobne. V spoločnosti neraz platia akési všeobecné pravidlá v stravovaní, ktoré však často bývajú len mýtom a vy sa tak ďalej trápite nad tým, prečo sa vám nedarí zhodiť práve v tomto letnom období, keď je váš jedálniček samý ovocný či zeleninový šalát.

Dôvodov, prečo vaša váha nie a nie klesnúť, môže byť viacero. Jedným z nich však môže byť konzumácia nasledujúcich typov potravín, ktorú by ste mali rozhodne zvážiť.

Ovocie

Práve ovocie býva tým, čo si v tomto letnom období často doprajeme vo veľkom množstve. Na raňajky, na desiatu, na olovrant alebo len tak, hocikedy počas dňa. Veď je to predsa len ovocie. Zabúdame však na to, že práve ono obsahuje okrem množstva vody aj pomerne veľa cukru. Aj pri jeho konzumácii tak platia isté pravidlá. Ak túžite po štíhlejšej postave, vyvarovať by ste sa mali najmä banánom a hroznu. Obsahujú až 20 % cukru a najviac kalórii spomedzi ovocia. Dopriať si však môžete červený či žltý melón a tiež ananás. Pri ovocí platí, že je vhodnejšie konzumovať ho dopoludnia, prípadne popoludní, na večeru však radšej zabudnite.

Soľ

Ďalším dôvodom, prečo váha neklesá, býva často nadmerné solenie alebo konzumácia jedla s vysokým obsahom soli. Soľ spôsobuje tzv. zavodnenie, čo sa následne prejavuje zvýšením váhy. Namiesto soli tak pri dochucovaní jedál používajte bylinky, ktoré soľ dokážu plnohodnotne nahradiť.

Mlieko a tvaroh

Na oko nevinné, no v skutočnosti sa pri chudnutí veľmi neodporúčajú, keďže prekysľujú telo a narúšajú tak rovnováhu organizmu, dôsledkom čoho býva zvyšovanie hmotnosti. Nepriaznivý vplyv má najmä kravské mlieko. Ak sa teda nehodláte zbaviť mliečnych výrobkov, zvoľte radšej potraviny z kozieho mlieka.

Ryžové a iné chlebíky ,,na chudnutie”

Táto potravina býva často považovaná za zdravú a najmä nekalorickú alternatívu chleba, avšak ide o jeden veľký mýtus. Ryžové či kukuričné chlebíky majú vysoký glykemický index a v tele sa rýchlo premieňajú na tukové zásoby. Namiesto nich radšej siahnite po vločkách, ktoré obsahujú dôležitú vlákninu. Môžete si z nich pripraviť placky, ktoré vysušíte, čím získate náhradu za chlieb.

Vyskúšajte na čas zo svojho jedálnička vylúčiť tieto potraviny a uvidíte, že kilá pôjdu dole samé! :)

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Lenka R
Milovníčka módy, kozmetiky a všetkého ženského. Verí v lásku na akýkoľvek spôsob. Rada píše o všetkom, čo sama prežila.