Zdravý životný štýl nám diktuje, aby sme za deň vypili minimálne dva litre vody. Čím je najlepšie dopĺňať pitný režim hneď od rána?

 

Citrónová voda

Práve tento zázrak, ktorý mnohí odborníci ospevujú, je najlepšie vypiť hneď po prebudení nalačno. Citrónová voda zrýchľuje metabolizmus, zlepšuje trávenie a dodá vám do tela potrebný vitamín C. Okrem toho je skvelou náhradou za rannú šálku kávy.

Smoothie

Ďalšou tekutinou, ktorá by sa vo vašom jedálnom lístku, a najlepšie na raňajky, mala nachádzať, je smoothie. Keďže ráno potrebujete viac energie, aby ste celé dopoludnie dokázali fungovať, musíte si tento kokteil pripraviť správne. Smoothie by malo obsahovať všetky tri makroživiny – bielkoviny, sacharidy a tuky. Proteín môže pochádzať z mlieka, jogurtu alebo proteinového prášku, sacharidy z ovocia či zeleniny a tuk z arašidového masla, kokosu alebo avokáda.

smoothie

Šťava

Ak sa chcete hneď ráno osviežiť niečím tekutým a výživným, spravte si domácu šťavu. Okrem čerstvého a sviežeho štartu do seba dostanete aj veľkú bombu vitamínov. Vyhnite sa nakupovaniu 100 %-ných štiav, ktoré majú zbytočne veľa cukrov a rôznych konzervačných látok.

Čaj

Tento nápoj je skvelým pomocníkom na dopĺňanie tekutín počas celého dňa a má aj mnohé iné výhody. Je výbornou náhradou kávy, dokáže vás prebudiť a podporiť tak vašu kreativitu i myslenie. Na raňajky si vyberajte čierny čaj, ktorý nechajte lúhovať maximálne štyri minúty, inak bude mať opačný účinok.

Foto: pixabay

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Naďa
Bloggerka, študentka a večná optimistka, ktorá miluje fotografovanie, módu a zdravý životný štýl. Obľúbenou činnosťou je písanie článkov, čítanie kníh a vyjedanie arašidového masla veľkou lyžicou. :)