Je všeobecne známe, že vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT) je veľmi účinný pri spaľovaní tukov a dá vašej kondícii poriadne zabrať. No ak sa rozhodnete zájsť ešte o krok ďalej, je tu možnosť HIIT tréningu na vode. V tomto prípade precvičíte aj svoju stabilitu a naučíte sa prekonať strach z vody.

Ide o formu HIIT cvičenia, trvajúcu polhodinu, ktorá zahŕňa posilňovacie, jogové a strečingové cvičenia. Float Fit je nezvyčajnou a zábavnou možnosťou, ako precvičiť celé telo. Takisto je alternatívou pre tých, ktorých už omrzelo stereotypné cvičenie v posilňovni či workout a chcú vyskúšať niečo nové.

Ako začať?

Na úvod je dôležité prekonať počiatočný strach z pádu do vody a naučiť sa spevniť svoje telo v daných pozíciách. Zistíte, že takéto cvičenie je omnoho náročnejšie, pretože budete musieť použiť i časti tela, ktoré ste doteraz príliš nevyužívali.

Možno budete prekvapení, koľko svalov v skutočnosti máte a kde všade sa môže objaviť svalovica!

Ako vyzerá tréning?

Pomôcky a oblečenie

Cviky vykonávate na špeciálnej veľkej podložke, plávajúcej na hladine bazéna. Vhodné je športové oblečenie (tričko, športová podprsenka, šortky), pod ktorým máte plavky. Cvičíte, samozrejme, bez topánok (iba ak by ste chceli mať ešte väčšiu motiváciu, aby ste nespadli do vody).

priebeh cvičenia float fit

Jednoduché cviky

Začína sa pohybmi, ktoré by vám pri bežnom cvičení na podlahe pripadali jednoduché (výpady, poskoky, stoje), no na vode je zrazu všetko inak. Pri niektorých pozíciách dostanete pokyn zatvoriť oči, čo ešte viac preverí stabilitu vášho tela.

Zložitejšie cviky

Postupne sa prechádza na komplexnejšie cviky, ako je napríklad angličák, plank či horolezec. Preveruje sa stabilita a pevnosť každého svalu. Udržíte sa na podložke? Alebo spadnete do vody?

Jogové cviky

Pre pokročilejších sú neskôr vhodné aj rôzne jogové pozície, napríklad mostík, hora či stojka na hlave. Tieto si však vyžadujú už dlhodobejší tréning, istotu, zručnosť a najmä odvahu.

Výsledky

  • spevnenie a posilnenie širokého spektra svalov
  • zlepšenie kondície
  • zdokonalenie držania tela a stability
  • pozdvihnutie psychiky a koncentrácie
  • upokojenie tela i mysle
  • ľahšie cvičenie na súši

Pozrite sa, ako vyzerá tréning Float Fit cvičenia:

Foto: Aquaphysical.com, Yogafitretreats.com | Video: YouTube.com

Som mladá žurnalistka, ktorej hlavnou životnou náplňou a zmyslom je písanie. Okrem toho rada čítam, cestujem a venujem sa atletike. Svojimi článkami sa snažím prinútiť čitateľov zamyslieť sa nad určitými problémami, ale rovnako tak ich i rozosmiať :)