Plan je cvik, z ktorého sa stal v poslednom období obrovský hit a ak ho nepoznáte, ide o veľkú chybu. Týmto jediným cvikom totiž spevníte nielen brušné svaly, ale aj celé telo, dokonca ho stačí robiť len pár minút denne. Poďte s nami do tejto 30 dňovej výzvy a po mesiaci budete mať telo ako bohyňa.

 

Prečo je dobré cvičiť plank?

Plank alebo doska je jedným z najefektívnejších cvičení pre vaše telo. Ľudia ho obľubujú hlavne kvôli jeho technickej nenáročnosti. Vykonávať ho môžete, aj keď nie ste aktívna športovkyňa. Do cvičenia sa zapája najmä stred tela, posilňujete ním teda brušné svaly, ale aj svaly celkovo. Už po pár sekundách budete cítiť, ako sa celé vaše telo napína. Pomáha aj proti bolestiam chrbtice, urýchľuje spaľovanie tukov a napomáha pri správnom držaní tela. A hlavná výhoda? Nie je vôbec časovo náročný, preto už žiadne výhovorky, že nemáte na cvičenie čas!

Ako ho správne cvičiť?

Technika planku nie je vôbec zložitá. V prvom rade ho neodporúčame cvičiť na tvrdej zemi bez podložky. O chvíľu by vás totiž boleli predlaktia. Ľahnite si na podložku tak, že sa jej budete dotýkať iba špičkami na nohách a predlaktiami. Zadok a chrbát držte v jednej línií. Nedávajte ich však príliš vysoko ani príliš nízko, cvik tak nebude účinný a spôsobí vám bolesť chrbtice. Váš pohľad nech smeruje do zeme.

30-dňová výzva

Začnite najprv pozvoľna, a to 20-timi sekundami denne. Možno sa teraz čudujete, prečo tak krátko, no ak ste doteraz nevykonávali žiadnu fyzickú aktivitu, týchto 20 sekúnd vám bude pre začiatok bohato stačiť. V posledný deň výzvy by ste mali vydržať až 5 minút. Ak si toto cvičenie zamilujete, pokračujte v postupnom zvyšovaní.

30 dňová výzva

Foto: Pinterest, Youtube | Video: Youtube

Miška S.
Romantická duša, ktorá verí v lásku na celý život. Miluje zvieratá a módu, tiež sa zaujíma o prírodu, cvičenie a zdravú stravu. Okrem toho vám bude prinášať aj články, ktoré potešia každú jemnú ženskú dušu:)

KOMENTÁRE

Please enter your comment!
Please enter your name here