Ak sa už dlhšiu dobu snažíte otehotnieť a stále to nejako nefunguje, mali by ste vedieť, čo treba jesť, aby sa vám to podarilo čo najrýchlejšie. Ponúkame vám zoznam desiatich jedál/potravín, ktoré vám uľahčia cestu k počatiu dieťatka. 

1. Kurací vývar

Klasika našej slovenskej kuchyne. Avšak pozor, nie každý! Najideálnejší je vývar z kostí. Môžete pridať aj kvapku octu, ktorý z nich uvoľní výživné látky a ľahšie sa vstrebú do vášho organizmu.

2. Rybí olej z treščej pečene

Odkedy sa pokúšate o dieťatko, pravdepodobne užívate aj rôzne výživové doplnky dúfajúc, že urýchlia celkový proces. Určite teda zvoľte aj rybí olej z treščej pečene, ktorý obsahuje veľké množstvo živín vrátane vitamínu D.

3. Mäso z domáceho chovu (trávou kŕmené zvieratá)

Rovnako ako s pečeňou, tak aj mäso, ktoré konzumujete, by malo pochádzať z domáceho chovu. V dnešnej dobe je to trošku komplikovanejšie, ale bežné mäsá obsahujú, bohužiaľ, veľa toxínov, ktoré taktiež ovplyvňujú samotné počatie. Ak sú zvieratá kŕmené prirodzenou potravou, sú zdravšie a ich mäso je oveľa kvalitnejšie.

4. Čerstvá listová zelenina

Ako isto viete, zelenina všeobecne prospieva vášmu zdraviu, preto v období, keď sa snažíte otehotnieť, zvýšte jej príjem. Podľa možnosti dajte prednosť sezónnej zelenine a nakupujte na trhoch, ak nemáte možnosť dopestovať si ju vo vlastnej záhradke.

5.Kefír

Kefír sa správa vo vašom organizme ako jogurt. Jediný rozdiel je v tom, že dobré baktérie z neho neopúšťajú náš organizmus. Dokážu bojovať s patogénnymi baktériami, ktoré sa nachádzajú v črevách a tým čistia váš organizmus.

6. Lakto-fermentovaná zelenina

Týka sa to kultivovanej zeleniny. Po slovensky – ide o kvasenú zeleninu, u nás je to najmä kapusta, ktorá ma na organizmus unikátne účinky. Váš imunitný systém udržiava dostatočne silný a neskôr môže zmierniť i ranné nevoľnosti.

7. Žihľavový čaj

Žihľavový čaj podporuje tvorbu krvi a posilňuje činnosť nadobličiek.

baza caj

8. Pečeň

Konzumácia pečene aspoň raz mesačne je v skutočnosti oveľa výživnejšia ako každodenná konzumácia červeného mäsa. Pečeň trávou kŕmených zvierat má pre vás vyššiu výživovú hodnotu ako tá, ktorá pochádza zo zvierat kŕmených zrnom.

9. Čaj z listov ostružiny malinovej

Skúste namiesto pitia sladených džúsov zvoliť čaj z „maliníka“, ktorý pôsobí ako maternicové tonikum. Taktiež doplňuje váš pitný režim. Pitie sa odporúča aj počas tehotenstva, kedy čaj postupne pripravuje telo na pôrod, ktorý by mal byť ľahší a rýchlejší :).

10. Losos

Obsahuje vysoký podiel Omega-3 mastných kyselín nevyhnutných pre ženy, ktoré chcú otehotnieť a ktoré už tehotné sú.

Zdroj: stethnews.com

Mikauka
Miluje dobrú hudbu, ktorá ma niečo do seba a človeku niečo dá. Píše srdcom, nekopíruje bulvár. Vždy povie, čo si myslí :)