Aby ste mali pevné zdravie a mohli fungovať celý deň, potrebujete mať aspoň 7 – 8 hodinový kvalitný spánok. Jeho dĺžka sa dá jednoducho ovplyvniť tým, že si pôjdete ľahnúť skôr, no kvalita je už ťažší oriešok. Ako teda docieliť správny a efektívny spánok?

 

Stres

Každodenný stres je jednou z najčastejších príčin nekvalitného spánku. Ľudia so zvýšeným stresom spia veľmi ,,plytko” a ich telo si neoddýchne. Skúste pred spánkom vypnúť a nerozmýšľajte nad ťažšími témami. Problémy, napríklad z práce, si nechajte na ráno.

sleep

Elektronika

Ak si nedokážete predstaviť, že si pred spaním nepozriete v televízií obľúbený program, nie ste jediná. Nejde však o najlepší zvyk, nakoľko sledovanie televízie má veľmi negatívny vplyv na zaspávanie a samotný spánok. Do úvahy však berte aj skutočnosť, že škodlivý je aj mobil či počítač, ktoré vyžarujú umelé modré svetlo. To spomalí produkciu melatonínu a práve kvôli tomu zaspávate horšie.

Dlhá práca

Výskum v niekoľkých krajinách sveta dokázal, že najviac času vám zo spánku kradne práca. Vytvorte si priestor, kedy budete pracovať a kedy oddychovať alebo spať. Menej spánku má v dlhodobom horizonte vplyv na pamäťové schopnosti.

Nekvalitný matrac

Pre každodenný spánok je najdôležitejší kvalitný matrac, do ktorého sa oplatí investovať. Tvrdý či vyležaný matrac, ale aj vankúš, nie sú vôbec kamarátmi s vašim telom, najmä nie ak ste unavená a chcete si oddýchnuť. Doprajte si kvalitný spánok!

AK SA VÁM ČLÁNOK PÁČIL, PODPORTE HO:
Naďa
Bloggerka, študentka a večná optimistka, ktorá miluje fotografovanie, módu a zdravý životný štýl. Obľúbenou činnosťou je písanie článkov, čítanie kníh a vyjedanie arašidového masla veľkou lyžicou. :)