Ako to už býva zvykom, najkrajšie sviatky roka nám dajú skôr či neskôr pocítiť svoju daň za všetok ten oddych a maškrtenie, ktorému sme podľahli počas vianočných dní. Nepochybujeme, že každá dobrá gazdinka nedá na Vianoce dopustiť na úžasný zemiakový šalát či rezne. Potom prichádza na rad maškrtenie medovníkov, zákuskov a iných pochutín, ktoré sa v kombinácií s niekoľkými dňami leňošenia prejaví faldíkmi a posunutím ručičky na váhe. Nevešajte však hlavu, zabojujte a buďte opäť pyšná na svoje dokonalé telo!

 

Začať treba zvnútra

Prvý krok, na ktorý by ste sa mali v rámci očisty zamerať, je váš jedálniček. Bez toho sa totiž nikam nepohnete. Dôležité a nevyhnutné je naštartovať svoj metabolizmus okamžite zrána. Vyskúšajte pár týždňov hneď po prebudení vypiť pohár vlažnej vody so šťavou z citróna. Raňajky by mali obsahovať vlákninu a bielkoviny, aby ste mali silu po celé dopoludnie. Do vášho jedálnička skúste čo najviac zapájať zeleninu a, samozrejme, vyskúšajte sa vyhýbať nezdravému maškrteniu. :)

Večer je dôležitý!

Stará známa povera, že večer sa už nepapá, je z jednej strany síce pravdou, no neplatí až tak úplne. Celé čaro totiž spočíva v jednoduchej rovnici, ktorá hovorí, že jesť by ste nemali len dve-tri hodiny pred spaním. Ak teda patríte k nočným vtákom a na spánok sa ukladáte až neskoro v noci či nadránom, pokojne sa ešte napapajte. Nie je nič príjemné ísť do postele so škvŕkaním v bruchu.

Pohyb, pohyb, pohyb

Bez neho to, bohužiaľ, tak ľahko nepôjde. Aj keď je úprava stravy takmer 70 % úspechu, stále je tu zvyšných 30 – 40 %, ktoré sú pri zhadzovaní nechcených tukov závislé práve na pohybe. Skúste aspoň pravidelné prechádzky alebo skákanie na švihadle. Stačí, ak denne venujete aktívnemu pohybu čo i len 20 minút a uvidíte, že vaše telo sa vám odvďačí a vy sa budete cítiť úplne skvelo! :)

KOMENTÁRE

Please enter your comment!
Please enter your name here