Nevoľnosť, bolesti hlavy a krížov, napäté prsia a nepopísateľné kŕče, ktoré sprevádzajú váš každomesačný cyklus. Napriek tomu, že existuje mnoho iných riešení, vy v momente siahate po tabletke či prášku proti bolesti. Ponúkame vám zopár tipov, ako si pri menštruačných bolestiach pomôcť bez zbytočnej chémie a oblbovákov.

 

1. Teplo

Aj tu platí stará známa fráza: ,,teplo lieči“. Počas menštruácie je potrebné udržiavať telo v teple, nakoľko chlad je katalizátorom bolesti. Preto je dôležité prehriať si končatiny, oblasť brucha a krížov. Pomôže vám pri tom teplá sprcha či termovankúš.

2. Masáž rozmarínovým olejom

Rozmarín má široké spektrum využitia. Okrem gastronómie sa od nepamäti používa aj v alternatívnej medicíne. Zlepšuje krvný obeh, tlmí bolesť a doporučuje sa k celkovej relaxácii organizmu. Jemnými krúživými pohybmi v oblasti podbruška a obličiek si vmasírujte silicu do pokožky. Dostanete ho v každej lepšej čajovni.

3. Dostatok horčíka

Pri strate krvi sa z organizmu vyplavuje aj značné množstvo horčíka, čo spôsobuje silné bolesti hlavy. Jeho dostatok je dôležité udržiavať už niekoľko dní pred začiatkom menštruácie. V tomto období si preto doprajte optimálne množstvo citrusov, banánov, strukovín či brokolice. Pri silných kŕčoch ho odporúčame ako doplnok výživy, vo vode rozpustných tabletách.

4. Alchemilkový čaj

Už naše babičky poznali zázračné účinky alchemilky. Vďaka pravidelnému pitiu čaju z tejto bylinky si vaša maternica tvorí dostatočnú vrstvu výstelky, slúžiacej pre uhniezdenie vajíčka. Tá neskôr pri odlupovaní sliznice, pokiaľ nedošlo k oplodneniu, uľahčuje čistenie ženského lona.

5. Oddych

Ak vám to situácia dovoľuje, doprajte si počas vašich dní dostatok spánku a oddychu. Telo sa ľahšie vyrovnáva s bolesťou, pokiaľ je v kľude. Snažte sa preto eliminovať stres. Naučte sa tzv. brušné dýchanie. Ide o hlboký nádych a výdych, kedy sa vzduch dostáva do najhlbších častí pľúc a zapája doň celú bránicu. Toto dýchanie upokojuje telo i dušu.